Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nu har vi tagit av oss ringarna...

Skrivet av Sofia *snart singel igen*
Efter 2,5 års diskussioner hit och dit om giftemål, paus och hus så har vi nu efter en höst fylld med tjafs tagit det stora beslutet att dela på oss. Det känns skamligt skönt. Trodde man skulle känna sig misslyckad och oälskad men just nu känner vi båda 2 att detta är det bästa.

Vi ska dock fortsätta bo ihop ett tag till tills det ordnat sig med barnomsorg till Pamela. Vi behöver ju på obekväm tid alt. en barnflicka på deltid. Vi vill ocskå avvakta en avbetalning ska bli klar och att ena bilen ska bli såld. Så av praktiska och ekonomiska skäl bor vi ihop till sommaren eller så. Ingen av oss har ju träffat nån ny och vi slåss ju inte... Fast ibland vill jag att det ska gå fort så man kan gå vidare igen.

Ibland funderar jag på att flytta ner till Växjö där mina föräldrar bor. köpa en lägenhet i deras område och kunna leva lite billigare. Men jag har ju mina kompisar här i Stockholm och i Uppsala. Så så länge "sambon" bor kvar i Sthlm (han funderar på norrland) så gör nog jag det också. Vi vill ju båda vara nära Pamela.
Svar på tråden: Nu har vi tagit av oss ringarna...

Låter ändå rätt OK?!

Skrivet av  Fuksen m Tilde
Skönt att ni är överens och att det går och sansat till...

Måste vara skönt för er såväl som för Pamela.

Önskar dig lycka till!
 

va skönt

Skrivet av  ÅsaL
att det känns skampligt skönt... Inte roligt att separera, men ibland kan man inte göra så mkt mer. Du låter vara relativt glad och sund trots att jag anar att det är jobbigt. Hoppas ni hittar bra former för att dela Pamela och att DU får ett fantastiskt liv som singelbrutta ;-)
 

Det låter bra...

Skrivet av  Anna med Arvid 030519
...att det känns skamligt skönt! Även om det är något jobbigt som händer, så är det ju oftast skönt när man har bestämt sig för något och vet hur det ska bli.

Lycka till med singellivet!
 

Artiklar från Familjeliv