Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

hur många gånger

Skrivet av Vanessa m Neo
har era små varit sjuka sedan de föddes?

Neo har haft feber under fredag + lördag och det är hans första gång att han varit sjuk. Såg att han håller på jobbar på 4 tänder och vill inte äta mat på grund av det. han vill bara ha sin flaska och mamma.
men gnällig är han och det kan kännas jobbigt när det pågår hela dagen och man får liksom ingen time of....

brrr hoppas det går över nsart.
Svar på tråden: hur många gånger

lyckligt lottade

Skrivet av  Carro m fyran Amanda 20/6
Vi har varit väldigt skonade från sjukdomar ännu, Amanda har haft några förkylningar, inget värre. Nu börjar dagis i morgon så då lär det bli nya infektioner :-)) Hoppas Neo kryat på sig!
 

feber en gång

Skrivet av  Tiistla m. Pontus
Pontus har bara haft feber en gång och det kom på hans 1-årsdag typiskt nog. Annars har han bara varit förkyld, inga andra sjukdommar än så länge. Men nu när det snart är dags för dagis kommer det väl hoppa på honom en hel del baskilusker kan jag tro...
 

nä för neo

Skrivet av  Vanessa m Neo
när han började i juni han har klarat allt inga förkylning inga andra sjukdomar heller. Så han har klarat sig jätte bra på dagis men sedan finns de barn som verkligen blir sjuk ofta så fort dom börjar på förskolan.
 

En gång

Skrivet av  Annie m Alvin 4/7
Har han haft feber så det har vi varit förskonade från. Då ammade jag honom fortfarande så det var smidigt.
 

Med tanke på...

Skrivet av  Malin m. Gabriel-99 & Nellie-03
att Gabriel går hos dagmamma och kommer hem med diverse baciller tycker jag att Nellie klarat sig ganska bra. Hon hade en rejäl förkylning m. hosta som satte sig på lungorna när hon var fem månader, men annars har det varit bara lite småsnorigt ibland. Vattkoppor hade de förra våren också + den där äckliga vinterkräksjukan som vi fick hela familjen före jul....
Hoppas Neo kryar på sig snabbt!

Malin
 

Emma har varit sjuk många gånger....

Skrivet av  Helena m Emma 8/6-03 (Cissi 6/1-97)
och har haft 4-5 öroninflamationer. Fast mest har det förståss varit småförkylningar.

Neo verkar vara en motståndskraftig kille. Hoppas att det håller i sej.
 

Artiklar från Familjeliv