Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Datatomografi

Skrivet av Mia
Hej,
nu har jag inte skrivit på hela sommaren. Har varit bortrest mest hela tiden och nu kommit hem till vardagen igen. På torsdag ska Knut göra datatomografi för att se att allt ser bra ut i hans öron. Om allt gör de så blir det CI operation den 15 september. Känner mej jätte nervös eftersom att allt nu är så fokuserat på CI för oss. Om nu inte allt finns där i hans öron då blir det ju en döv värld för Knut, och det kommer att gå jätte bra för honom då också självklart. Men det blir en helomvändning på allt för oss. På fredag får vi veta hur det blir så håll tummarna är ni snälla så att Knut får sin CI!
Svar på tråden: Datatomografi

Klart vi håller tummarna!

Skrivet av  Birgitta
Jättehårt!
Lova att skriva snappt, och håll oss inte på sträckbänken för länge bara!
När kan Du räkna med att få resultatet? Direkt?

Lycka till kram!
 

Fredag!

Skrivet av  Mia
Va snällt!
På fredag får vi veta hur det ser ut, så natten mellan torsdag & fredag lär det inte bli mycket sömn.
 

Glömde fråga...

Skrivet av  Birgitta
... har Ni fått veta något om prognoserna?

Jag menar om det är vanligt, eller relativt vanligt, eller ovanligt att de hittar något som skulle påverka CI planerna negativt.

Vill så gärna säga att det är klart att det går bra (men jag vet för lite om hur det brukar utfalla för att tordas det), däremot törs jag hålla tummarna jättehårt.

Håll oss inte på sträckbänken bara. Först ringer Du Din mamma och sedan skriver Du till oss.... OK? (only joking!)

Kram igen!
 

Ovanligt!

Skrivet av  Mia
Hallå,
det är tydligen väldigt liten procent som inte har framförallt en hörselsnäcka. Man vet ju inte, den kan ju vara så pass missbildad att det inte funkar att göra ett CI. Men vår läkare säger att det är ett barn ca var tredje år som inte har alla organ för ett CI så chansen är väldigt liten att det inte skulle fungera för oss.

Men som vi resonerar, chansen var nästan obefintlig att Knut skulle bli hörselskadad också. Vi hoppas hoppas hoppas att allt finns där men man vet inte förens på fredag!

Låvar att skriva till Er direkt (efter mamma förstås!)

Nu ska vi ut i de fina höst vädret!
 

Artiklar från Familjeliv