Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Knut får sitt CI på måndag!

Skrivet av Mia
Hej!
Oj vad vi har väntat på besked om att allt ser bra ut i Knuts öron. Vi gjorde ju datatomografin i torsdags och blev lovade att få besked i fredags. Men vi har nu väntat och väntat och väntat och inte fått några besked. För en liten stund sedan ringde Knuts läkare och sa att allt såg jätte bra ut!!! Det känns så otroligt jätte skönt för det har varit jobbiga dagar nu när vi har väntat och man oroar ju sig hela tiden.

På söndag blir vi inlagda på Huddinge Sjukhus och på måndag får Knut äntligen sitt CI.

Ni som har barn som har CI kan inte ni skriva och berätta lite hur det var när era barn opererades.
Svar på tråden: Knut får sitt CI på måndag!

Oj.. det var snabba ryck..

Skrivet av  Lisbeth
jag trodde att man brukade få vänta ett par månader mellan besked och operation..
lycka till ...

Jag hoppas också att ni tänker fortsätta med teckenspråket för jag tror det bara gynnar talspråkutvecklingen för barn med CI om de får fortsätta med teckenspråket parallellt samt får ljudupplevelser och annat förklarade på teckenspråk..

 

Självklart!

Skrivet av  Mia
Ska vi fortsätta med teckenspråk. Vi har ju just börjat vår kurs och Knut har just "knäkt koden" som man säger. Han har blivit jätte duktig bara de sista dagarna på tecken. Det är jätte roligt att se.
 

Vad bra .. :-)

Skrivet av  Lisbeth
och ännu en gång, lycka till på måndag..

 

Helt fantastiskt underbart skönt!

Skrivet av  Birgitta
Jättegrattis!

Förstår precis hur glad och lättad Du är!!

Nu håller vi tummarna för att det går lika bra på måndag - och så förstås att han är hjälpt av sitt CI.

Glöm inte bort att låta oss veta hur det gått på måndag (och sedan med förstås!)

Kram!
 

Artiklar från Familjeliv