Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mia, hur gick det i dag?

Skrivet av Birgitta
Hej!

Håller tummarna för att allt gick så bra det någonsin kunde och att CI kommer att vara helt rätt för Knut!

Vet så lite om CI operationen, får man komma hem samma dag? Får man ont efteråt? Hur lång tid tar det innan man har allt klart för start? Hörapparater osv?

Lycka till igen och låt oss veta hur det går för Kunt och er andra med!
Svar på tråden: Mia, hur gick det i dag?

Knut har nu fått sitt CI

Skrivet av  Mia
Nu är vi hemma igen efter operationen och allt har gått jätte bra.

Vi blev inlagda i söndags och både Tomas och jag fick vara kvar hela tiden. Kl. 8.00 på måndag morgon blev Knut sövd och vid 15.30 fick vi komma ner till uppvaket. Knut måde jätte dåligt då, han hade fått morfin vilket han kräktes mycket av. Vid 19.30 tiden fick vi komma upp till avdelningen. Sen sov han bra nästan hela natten och vaknade vid 6 tiden och åt då upp en flaska välling. Han var hårt lindad med bandage runt huvudet men han lekte i allafall men var trötare än vanligt.

Läkaren var jätte nöjd med operationen och vi fick se röntgenbilder på hur CI nu sitter i hans huvud. Dom gjorde även en ny ABR som vissade mycket goda resultat. Vi fick åka hem vid 10 tiden igår och de var jätte skönt.

Dom har rakat bort en del av Knuts hår och det ser lite läskigt ut med såret. Nu har han en stor plåsterlapp där och sedan måste han ha en näthuva så att han inte ska vara där och pilla. Han mår jätte bra nu och bussar runt som vanligt. Har inte ont alls och om en vecka ska vi ta bort stygnen.

Den 6 oktober ska han få sin processor och kommer då att höra ljud för första gången. Känns jätte spänade.

Skriver mer sedan!
 

Åhhhh, vad skönt att allt gått så bra!

Skrivet av  Birgitta
Grattis och tack för berättelsen. Jag hade ingen aning om hur CI operationer går till och hur barnen har det efteråt (smärta stygn och annat).

Underbart att höra att allt gått så bra det kunnat!

Nu ser vi fram emot att för höra hur det går när processorn kopplas in!

Kram
 

Vad skönt säger jag också..

Skrivet av  Lisbeth
och en lite nyfiken fråga - undrar vilket CI Knut kommer att få? Medel eller Cochlear??
 

Med-El

Skrivet av  Mia
Han kommer att få Med-El och vi var en av de första föräldrar som fick välja färg själva. Så Knut kommer att ha en blå med en röd bil på.

Har något av dina barn också CI?
 

Nej, men jobbar som..

Skrivet av  Lisbeth
lärare på Kristinaskolan i Härnösand och här finns ganska många elever med CI, en del har cochlear och en del Med-El, med övervikt för Med-El tror jag.. men här har alla den äldre modellen, svart, och det är ganska tråkig färg för barn tycker jag, så det är ju roligt att man får välja färg nu och dessutom med motiv på ..
 

Artiklar från Familjeliv