Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hejsan

Skrivet av Ann-Britt
Jag har en 13 åring som vi väntar ska få tid att prova ut hörapparat(er).
Storebror som är ute i svängen,sa till mig häromdagen att man måste tänka på att ha hörselproppar i öronen när man är ute på något musikställe,annars har man förstört hörseln snart.Han har tydligen använt det jämt ,man blir mycket glad när man förstår att av alla förmaningar så har något fastnat.
Svar på tråden: Hejsan

Hej Ann-Britt!

Skrivet av  satu
Min pojk fick februari sin första hörapparat, och han är 11 år. Det har varit lite upp och ner med användandet. Ibland vill han inte och ibland ser han faktiskt hur bra den är. Vi ska in den 22 på en ny operation, han är öronbarn. Nu ska dom byta ut hans hörben i örat eftersom dom andra hade förtvinat. Vi genomgick en stor operation för 1 år sedan, där han fick en ny trummhinna, man tog även bort pärlcystor och han fick provisoriska hörben. Tyvärr så blev hörseln ingen bättre efter operationen, så nu ska dom göra ett nytt försök. Usch vad man känner sej maktlös ibland, men det är bara o göra sitt bästa!
 

Hej Satu

Skrivet av  Gusten
Problemet med att inte vilja ha hörappart i tonåren känner jag igen. De vill ju inte vara annorlunda. Det kan kanske också vara svårare när man väntar på operation och hoppas att det skall bli bra efter den, varför då använda hörapparat nu. Det är svårt att motivera dem fast vi såväl vet att de behöver dem. Min 12-årige son väntar också på att bli opererad någon gång. Hoppas innerligt att din sons operationen går bra denna gång. Jag är intresserad av att följa hur det går för er.
 

vi e lite nervösa nu..

Skrivet av  satu
Vi ska in på operation nu den 23, och ärligt talat börjar jag bli lite nervös, fast sonen har än inte sagt något...Fick lov att ringa o kolla upp igen va dom skulle göra..
Dom ska plocka ur hans hörben än igen,och sätta in nya..och förhoppningsvis ska dom göra att hörseln blir någorlunda bättre. Jag hoppas det går vägen, men operationen är ändå en risk, eftersom alla nerver är så små =/ Har ni Gusten väntat länge på operation??
 

Håller tummarna

Skrivet av  gusten
Jag förstår att det är nervöst. Är det samtliga hörselben i båda öronen som måste byggas upp för din pojk? För min pojk är det endast stigbygeln närmast ovala fönstret. Läkaren vill vänta tills han är äldre och kan bestämma själv, men han missar ju en hel del både socialt och inlärningsmässigt.
 

Artiklar från Familjeliv