Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Lisbeth, hallå...

Skrivet av Birgitta
Hur har det gått för Dig?

Ja, Du läser kanske nedan om vår lilla flicka, tested två gånger med ottoakustiska emmisioner, och med hjärnstamsaudiometri. På ena sidan får de inga svar, trumhinnan är testad och den fungerar inte... Den andra sidan svarar vid 30 db. Vi får se, det ska testas mer förstås.

Varför blir man så ledsen? Vi tycker ju att vår stora kille är så fin och så bra som han är!

Läs mer om snittet under kejsarsnitt!

Kram
/Birgitta
Svar på tråden: Lisbeth, hallå...

Hej hallå Birgitta..

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01 Hannes 16/10
skrev nyss svar till dig i snittsnacket.. Fy vale vilken upplevelse du varit med om .. nåväl jag är glad ändå att det slutade lyckligt för dig då ni båda är hemma o friska..

Jag fick min son Hannes den 16 okt, försökte föda vaginalt först men det gick inte så jag blev akutsnittad igen, men denna gång fick jag vara vaken så det kändes bättre den här gången iaf..

Barnläkaren på BB frågade om jag ville hörseltesta min son, men jag tackade nej. Det är liksom lite enklare för oss, då jag själv är döv, är han döv eller hörselskadad så är han, hör han bra så gör han det.. Vi har båda språken, teckenspråk o talad svenska naturligt hemma då min man är hörande.. I och med att jag själv är döv är vi också medvetna om det här med hörseln och kollar våra barn i naturliga situationer o det verkar som om de båda hör bra..

Det är inte så konstigt att du blir ledsen, man hoppas ju ändå att barnen ska höra bra för det är ju inte helt problemfritt att vara hörselskadad eller döv i vårt samhälle.. Jag känner till en familj med fem barn, av dem är fyra döva och deras sorg blev inte mindre för varje barn som föddes dövt.. Men det går ju bra ändå..

Kram
 

Artiklar från Familjeliv