Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ettöring

Skrivet av Pernilla
Efterlyser fler "ettöringar" som är i samma ålder som min "ettöring". Hon är sex år i februari. Finns det fler i detta avlånga land?
Svar på tråden: Ettöring

Ettöringar

Skrivet av  Gusten
Även jag är intresserad av att knyta kontakter. Min son är 11 år. [email protected].
 

Ettöringar

Skrivet av  Pernilla
Trevligt att det finns fler än jag. Hör gärna av dig!
 

Vi har också en ettöring!

Skrivet av  Pling & Axel-00 + bf 9/4
Han är lite yngre dock. Nyss fyllda 3 år. Vi bor i Lund och var faktiskt på en Mikrotit/Artresi träff häromdagen som arrangerades av Region Skåne. S-O Wikström som opererar ytteröron i Malmö var där och informerade om öronrekonstruktioner. Mycket intressant!

Du får gärna maila ([email protected]) om du vill eller titta in på Axels hemsida (www.djingis.se/memb/mbor/Axel)

 

Hej Pling och Axel

Skrivet av  Pernilla
Tack för svaret. Min tjej som fyller sex år i februari är född döv på höger öra. Hon klarar sig också alldeles utmärkt förutom att koncentrationen brister när ljudnivån runtomkring henne är för hög. Hur är det för Axel i den situationen? Hör gärna av dig. Min mailadress är [email protected]
Mvh Pernilla och Amanda
 

ettöring!! NYING PÅ SIDAN!

Skrivet av  JESS
Lite charmig benämning tycker jag! HAr en tjeja född-95. Hon har ett missbildat ytteröra och sammanväxt hörselgång. Hon hör inget på hö öra men har full hörsel på vä. Än så länge har det inte inneburit några större problem för henne, hänger med i skolan bryr sig inte (vad vi märkt) om att hennes "lilla" öra är annorlunda. Ändå finns tankarna om operation däe. När Hur.
 

Forum för ettöringar

Skrivet av  Helena
Hej! Pernilla ( idetta forum) och jag( Helena) efterlyser föräldrar till barn med ettöringar. Våra barn är 6 år ( 98:or) och döva på sitt ena öra. Vi vill samla erfarenheter eftersom dessa barn befinner sig i ingenmansland och att information och hjälp till barnen skiljer sig enormt åt i Sverige
 

intressant!

Skrivet av  jess
detta låter som ett jättebra intiativ! JAg vill gärna ansluta! HAr en dotter på nio år som är döv på höger öra.
 

Hej Jess!

Skrivet av  Pernilla
Tack för visat intresse för denna efterlysning! Maila gärna till mig på bifogad adress så kan vi prata mer om Helenas och mina ideer.
Mvh Pernilla
[email protected]
 

Artiklar från Familjeliv