Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Älska mej som jag är...! Ny här!

Skrivet av Annelie, 5 barnsmor.
Jag har läst era inlägg... och får mycket blandade kännslor.
Jag och har 5 barn. Jag är själv döv. Jag föddes hörande och hörseln har sedan gått neråt... och vid gymnasiet kände jag att inte ens hörsel-slinga och mikrofon räckte. Teckenspråket blev min räddning. Jag är så glad att jag kommit in på det spåret!! För utan teckenspråket skulle JAG inte kunna delta så mycket som jag kan nu!

Jag här även en lillebror som nu växt om mej!!! Minns min sorg... när jag fick veta att även han hörde dåligt!! Så jag kan förstå storebror... som fick småsyskon som hörde dåligt, som han själv! Det JAG kände ... vara att även han skulle måsta gå igenom det jag fått gå igenom. Och det var att gå skola 10 mil hemmifrån och bo borta under veckorna. Jag saknade min mamma och mina syskon....!! Fortfarande idag känner jag.... att jag inte har så bra kontakt med mina egna syskon och tror en del kan bero på att jag bott bort under veckorna när jag gick grundskolan OCH att jag inte fick något teckenspråk under uppväxten!!

Min äldsta dotter är nu 10 år... och även HON har samma hörselnedsättning. Vi har flyttat land och rike runnt... för att få teckenspråk...!!! Jag kunde det ju inte flytande som döva som gått på dövskolan..!! Så HUR skulle jg kunna ge mina barn det riktiga teckenspråket?
Nu har vi flyttat till orten där dövskolan finns. Så att vår dotter får gå skola och samtidigt vara en i familjen. Jag har mycket fin kontakt med min äldsta dotter... för vi förstår varandra.
Det JAG saknade av mina föräldrar var att dom hela tiden sökte FEL... på mej!! Som barn vill man ju vara duktig inför sina föräldrar. Jag ville få bekräftat att jag var älskad... fastän jag hörde dåligt!! Tror inte att mamma riktigt SA det till mej.. men jag kännde det!! Hon brydde sig om mig och vi gjorde ofta mckyet på helgerna istället! Vilket de andra syskonen blev svartsjuka på mej för!! Vad kunde jag göra åt det? :(

Vad jag vill säga är.... Se till att älska era barn. visa det! Tala om det! Se inte bara alla FEL.. utan se barnet, personligheten, möjligheterna....!! Hoppas innlägget gör nytta!!
(Mitt första inlägg här! Annars är data inte mitt bästa område!! hihihi )
Svar på tråden: Älska mej som jag är...! Ny här!

Tack för Dina kloka tankar!

Skrivet av  Birgitta
Hej!

Jag har flera frågor till Dig, men just nu är jag på språng, skriver mer snart!

Kram och tack!
 

Väntar dina frågor..

Skrivet av  Annelie, 5barnsmor.
Har haft dop och varit uppe hälsat på släkten.. Är nyfiken vad du ville fråga till mej.
Om du vill kan du fråga direkt på min E-mail
[email protected]
nu skriker min lille... vill rapa eller något!!


 

Artiklar från Familjeliv