Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måste bara skriva av mig...

Skrivet av Anna-karin
Jag och min dotter väntar på att få en tid på önh på sahlgrenska för att göra en hörselundersökning 8 det är nog mest jag som väntar). det har gått två veckor nu sen doktorn skickade en remiss,, och vi väntar fortfarande på att få en tid.
Och nu har jag kommit in i någon konstig period så jag går och inbillar mig att hon ena stunden inte hör alls på ett öra och sen tänker jag att hon nog hör som vanligt, det känns jobbigt att inte veta... på förskolan tycker de att pratet är det största problemet , men om det beror på ev hörselskada så är väl hörselskadan det som är problemet för då behöver hon ju hjälpmedel eller något för att kunna utveckla språket?!!??? jag vet inte vad jag ska tro, fast det är väl ingen ide att tro något innan man vet...
det är inte det att jag tycker att det är hemskt om hon är hörselskadad utan att jag inte vet oh kan underlätta för henne, jag tycker att det tar vansinnigt lång tid innan det blir uträtt.
ja det är inte hela världen men jag vill veta vad det beror på och om det är...vad man ska göra och hur mycket/lite hon hör osv. tiden utvisar väl...
är det någon som känner igen sig i min situation?
Svar på tråden: måste bara skriva av mig...

Jag känner igen mig

Skrivet av  glenn
men du skall se att ni får tid snart för om remissen är skickad till ss oftas brukar det gå undan ss har ett väl fungerande hörselvårdsteam för barn. När man tänker tillbaka så var det en jobbig tid, skulle det visa sig att eran dotter är hörselskadad då är Göteborg en stad som har sattsat mycket för döva och hörselskadade bla. annat den första kommunala skolan för barn med kommunikationsproblem den heter kannebäcksskolan . Men jag tycker ni skall ringa och samtala med hörselvårdskonsulenterna telefonnummret finns i katalogen där får du reda på hur lång tid det tar innan ni kommer till undersökning och passa på att fråga om det är något annat du undrar över för det är inte bra att gå och grubbla mvh glenn från gbg
 

Tack Glenn

Skrivet av  Anna-karin
för tipset, jag får ringa å putta på lite då...
 

Artiklar från Familjeliv