Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

CI - cochleaimplantat

Skrivet av CarolineS
Hej

Har visserligen inte hsk barn, men är själv gravt hsk, numera döv, sedan sista hörselresten försvunnit plötsligt i våras.

Har nu fått besked om att jag får CI till hösten någon gång, kommer få mer avläsningsstöd o lite hörsel igen. Blir spännande!

Kram Caroline
Svar på tråden: CI - cochleaimplantat

Grattis!

Skrivet av  Helena (m E)
Skönt att få besked, eller hur! Och vad det kommer att innebära för dig vet man väl kanske inte riktigt, men eftersom du får ett CI antar man väl att det finns goda förutsättningar för att du kommer att ha mycket nytta av det. Grattis!

Vår E kommer förhoppningsvis också få CI till hösten, men det är många bitar som ska komma på plats innan vi får det definitiva beskedet, och ännu fler innan vi vet resultatet av det hela. Man får hoppas på det bästa. Just nu oroar vi oss dock mest för hennes astma faktiskt. Vi tycker nästan att hörseln är en mindre anledning för oro för tillfället. Så konstigt det kan vara... :-)
 

Jag håller med dig

Skrivet av  CarolineS
ibland är det andra saker som ororar en förälder mer...*ler* Känner igen det där....

Får jag fråga, hur gammal är E, och var ska honn opereras? Vore kul att veta, så kan jag tänka på er då....*ler*

Vill du så får du gärna maila till mig, du hittade ju min hemsida, eller hur? Där kan du skriva om du vill!
Har förresten uppdaterat min CI-info där.

Lycka till med tösen nu!

Kram!
 

Mer om E...

Skrivet av  Helena (m E)
E är dryga 15 månader nu. Vi tillhör Linköping och här är kön till magnetröntgen cirka 3 månader. Om allt går vägen ska det inte behöva dröja mer än någon månad efter MR innan hon får sitt CI, och sen dröjer det ju en månad innan inkoppling sker och man kan börja se effekten av det hela. Så vi hoppas att operation kan ske i september... Om det dröjer längre skriker jag säkert högt av frustration! CI-teamet påstår att det inte spelar någon roll när CI:t kommer igång, bara det sker före 2 års ålder. Tidigare sa man 4 år... Jag tror att det blir bättre resultat ju tidigare det görs!

Men E har snappat upp en del tecken redan. Hon är så söt när hon tecknar lampa och kossa och verkar förstå en del annat också, samt börjar intressera sig för kommunikation nu. Det är skönt att den biten går framåt.

Men mycket kvarstår...

Jag har kikat in på din hemsida, det är väldigt givande att läsa hur du upplever olika saker! Och så hoppas jag att CI_listan kommer igång. :-)
 

På Sahlgrenska är...

Skrivet av  CarolineS
kön till magnetröntgen lååång, men då jag tillhör Halland, så får jag röntgen i Varberg, o då går det mycket snabbare. Det är bara försenad röntgen som kan försena operationen, då den är mkt viktig.

Caroline
 

CI

Skrivet av  1959
Hejsan Caroline!
Jag vaar här inne och surfade lite... Och såg att du ska få CI och eftersom jag kommer att får det själv längre fram så skulle jag vilja komma i kontakt med dej eller i alla fall få läsa på din H-sida. Skulle jag kunna få din adress dit??
 

Artiklar från Familjeliv