Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Tillbaka igen...

Skrivet av Anne-Li med Pisan 000715
Skrev i början på maj några frågor, min dotter hörde dåligt (enligt mig och dagmamman) och vi var på BVC för hörseltest. Det första visade att hon hörde låga toner sämre. Efter ett par veckor var vi tillbaka igen, hade då gjort en Revaxörkur (trots att sköterska inte såg något blockerande vax) på BVC:s rekommendation. Det provet var normalt.
Några dagar efter prov 2 klagade dottern på värk i högerörat, vi gick till VC och de konstaterade öroninflammation med en liten blödning på truminnan. Penicillin skrevs ut och tvingades i dottern.

Nu i onsdags/torsdags klagade dottern på värk igen, den här gången i vänster öra. Dagmamman och jag har konstaterat att hon hör ännu sämre än förra gången! Nu hör hon även dåligt när hon sitter i knät och man pratar precis bredvid örat på henne, ibland hör hon inte alls!
I torsdags var vi på VC igen för att kolla om det var öroninflammation den här gången också, läkaren sa att det såg jättebra ut, inga tecken på inflammation och inget vax.

Vad tror ni det kan vara? Dottern har inte klagat på mer värk sedan dess, har frågat flera gånger men hon säger att det är bra.

Vi har tid hos läkaren som tog hand om oss vid öroninflammationen i maj, den 14 juli igen och läkaren i torsdags tyckte vi skulle behålla den för att se om läget förändras. Dessutom kommer BVC göra hörselkontroll igen vid 4-årskontrollen (har dock inget datum ännu).

Blir orolig, vad kan vara fel? Kan det vara öroninflammation igen trots att läkaren inte såg något? Kan tillägga också att hon inte är något typisk öronbarn, öroninflammationen i maj var första gången! Och inte ens då hade hon "typisk" värk, alltså bara enstaka tillfällen hon klagade på värk, nätterna var helt lugna...

Svar på tråden: Tillbaka igen...

Revaxör??? Bara en tanke...

Skrivet av  Mamma M
Hej, jag har nog inga direkta råd att ge men när jag fick en gång fick en rekomendation att använda Revaxör så var det absolut det värsta man kunde göra Jag hade ju öroninflammation då visade det sig och Revaxör-kuren gjorde allt väldigt mycket värre. Kanske det bara var så..
 

Jo...

Skrivet av  Anne-Li med Pisan 000715
men den här gången har vi ju inte gjort nån revaxörkur? Det gjorde vi INNAN de konstaterade öroninflammation i maj.
Nu hör hon dåligt igen men läkarna ser inga tecken på öroninflammation...? Undrar vad det kan bero på, hon hör verkligen jättedåligt nu...

Men tack för ditt svar :)