Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

måttlig hörselnedsättning

Skrivet av Åsa
Hej

Jag tänkte slänga ut en fråga om någon kan berätta lite om att ha en måttlig hörselskada.Använder ni teckenspråk,har ni hörapparat,hör ni utan hörapparat.Jag är främst intresserad utav hur det fungerar med barn som har denna hörselnedsättning redan från födseln.Ni får gärna sriva till mig privat om ni vill på min epost.
[email protected]
Hoppas någon har lust att hjälpa mig/Åsa
Svar på tråden: måttlig hörselnedsättning

Jag kan inte svara men..

Skrivet av  mammaHA
..jag är mycket nyfiken hur det går för er?Har ni adopterat den lilla flickan,eller?Om du inte vill svara här så har du ju min mailadress.Vill du inte svara alls så behöver du inte!/Lycka till!
 

mammaHA

Skrivet av  Åsa
Hej

Nej allt är inte riktigt klart.Ville försöka ta reda på lite om hur det är att ha en måttlig hörselskada.Kanske är det så att flickan har det.Måste komma i kontakt med doktorn igen och det blir som tidigast fredag.
mvh/Åsa
 

Jag håller tummarna..

Skrivet av  mammaHA
..för att allt ska gå bra för er och den lilla flickan.När jag fick beskedet att våran flicka hade en bestående hörselnedsättning så mådde jag så dåligt.Jag tyckte så synd om henne och för oss kändes teckenspråk så fel att lära sig.Skulle vi klara det?Skulle våra föräldrar klara att lära sig?Jag måste så här 3 år senare säga att jag har varit vaken alldeles för många nätter i onödan.Min flicka lider inte av sin hörselnedsättning(hon har aldrig upplevt annat),teckenspråk är så kul och intressant.Släkt och vänner lär sig några tecken varje gång vi träffas. I övrigt så visar hon med gester och kroppsspråk vad hon vill.Tal skulle vara överflödigt(ha,ha)Jag hoppas det ordnar sig för er!/Kram
 

Har mailat dig! IMT

Skrivet av  He77
\'
 

Artiklar från Familjeliv