Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Mobbad dotter pga av hörel

Skrivet av Mamma till en mobbad hörselskadad flikka
Jag har en dotter som går i 3:e klass i "vanlig skola" Hon är hörselskadad och bär hörapparater på båda öronen.
Nu när 3:e klass började har hon börjat bli mobbad.
Ett flertal barn har skrikit henne rakt in i örona (apparaterna)
- DIN JÄVLA IDIOT
- HÖRSELSKADADE CP UNGE
- HALLÅÅÅÅ HÖR DU MIG, DU HAR JU HÖRAPPARATER HALLÅÅ
- MM MM MM MM

Allt detta rakt in direkt i hennes öron ca 1 cm ifrån.

Det är ju mobbning på högsta nivå!! Hur elaka kan barn igentligen vara?
Min dotter mår väldigt dåligt pga de här och vill inte gå dit mera.
Varje dag har det vart olika händelser och NU tänker vi flytta på henne till en friskola där endast hörselskadade barn går.
På tisdag ska jag och min sambo besöka den tilltänkta skolan.
Ni får gärna hålla tummarna för oss då.
Iuf så är väl villken skola som hälst bättre än de hon måste utstå nu?!
Jag vill hoppa upp å ner å skrika rakt ut...vrida nacken av dom dumma mobbarna och tala om för hela världen inkl deras föräldrar att MIN dotter är precis lika mycket värd som alla andra och att hon är precis som alla andra men med hörapparater.
Jag är så arg att jag inte vet vad 17 ja ska ta mig till?!
Grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
Svar på tråden: Mobbad dotter pga av hörel

vad har du gjort med detta

Skrivet av  bullen71
Har du tagit upp det med ledningen och läraren på skolan? Har du gett dem chansen at ta tag i mobbarna? Det har ju inte gått så många veckor ännu så de kanske inte har hunnit ta tag i det än?
Det är ju helt fel av de barn som gör så här (jag menar inget annat), men jag tycker at du måste låta skolan få en chans at ta tag i det innan ni flyttar på ert barn,,,,,det är ju oftast jobbigt för barn att byta skola så jag tycker inte att man ska ha för bråttom.
Hoppas att det löser sig för er.
Åsa.
 

Åsa...

Skrivet av  Mamma till en mobbad hörselskadad flikka
Jodå... skolan har tagit upp de här med både barn och föräldrar.
Skolan kommer att läggas ner nästa år...och min dotter ska hur som hälst byta till hörselskola i 4:an.
Vist...jag kan ge skolan en chans, skicka dit min dotter som nu låta henne ha ont i magen ha ångest över morgondagen osv.
Eller ta tag i saken på direkten. Dvs byta till en liten skola där alla hör dåligt, alla är talande men med hörapparater.
Min dotter har ingen egen identitet, just nu är hon inte XXX utan tönten med hörapparater, cp´t som borde gå med andra hörselskadade idioter.
Tjejjen som man kan skrika rakt in i örona. Flickan som svallrar på att dom vart ekaka för att sen få mera skit pga de oxå.
Nej ... den här kränkande behandlingen ska INGEN behöva stå ut med!
Skolan fyar dom dumma barnen och sen skrattar ungarna när banningen e slut.
Fy på er barn, inte vara dumma emot XXX.
Nope, nu får det vara nog med det, i vårt område där vi bor är klimatet väldigt hårt. Barn OCH vuxna har ingen respekt för andra människor eller varandra.
Tyvär :(
Mobbing är vardag här, många av barnen får uppfostran hemma som lär som att dom äger allt och alla.
Fler saker än de "lilla" jag skrev om först har inträffat under sommaren som gått... så nu orkar jag inte längre. Inte min sambo och inte dottern heller.
Så ere tyvär.
Mobbarna kommer kanske att se sig som vinare som fått henne att byta skola..men de gör inget...snart hittar som nya offer dessvärre.
Men min dotter kommer att må bra mycket bättre och har redan kompisar från hörselförskolan som oxå går i den tilltänkta skolan.
Det är därför ja inte tänker vänta på att skolan ska ta tag i barnen mera, hårdare och på allvar.
De här blev låååångt *ler* Heh .. ja ja ha de så bra!
Mvh. Mamma
 

Ojsan bullen71 menar ja juh *s*

Skrivet av  Mamma till en mobbad hörselskadad flikka
:)
 

ja är skolan så slapp

Skrivet av  bullen71
och flickan ändå ska byta till hörselklass om 1 år så kan ni ju lika gärna byta nu. I hörselklassen får hon nog vara XXX och inte bara "ungen med hörapparat" och liknande negativa beskrivningar.
Jag hoppas verkligen att hon ska trivas bättre där (mobbing kan ju förekomma även i såna klasser, men hon lär ju inte bli betraktad som annorlunda för sin hörselproblems skull iallafall).
Se bara upp så inte denna mobbing fortsätter på hemmaplan istället,,,,för ni ska väl bo kvar på samma ställe så då kan ju mobarna komma åt henne ändå (bara en liten varning i all välmening).
Lycka till.
Åsa,,,,(p.s. helt ok att skriva Åsa i rubriken,,,,,går lika bra som bullen71 *ler).
 

Jag blir så arg

Skrivet av  Suss
när jag hör hur grymma barn kan vara redan i 3:an. Jag själv är barndomshörselskadad och gick först i hörselklass och trivdes ganska bra där. I fyran så började jag i en klass med normalhörande barn och det är något som jag har ångrat i hela mitt liv. Innan jag fick mina barn som är hörande så sa jag om vi fick hörselskadade barn så ska de få gå i hörselklass.Kosta vad det vill. Har hört av många hörselskadade att när de började i hörselklass så fick de ett helt annat liv. De fick en hörselidentitet. Ja visserligen kan man råka ut för mobbing i en skola för hörselskadade. Den risken finns men den risken tar man oavsett om man flyttar på ett barn. I en specialskola får hon i alla fall en identitet. Ett litet tips till: hjälp henne gärna med att lära sig teckenspråket. Jag håller på att göra det nu i vuxen ålder. Egentligen så ska man inte behöva flytta på sitt barn som blir mobbad utan på de som mobbar. Det är en klassisk tes. Men när det gäller en hörselskada så är det så många faktorer som väger in. Man ska kunna fungera socialt och det funkar med de flesta handikapp. Medan hörselskadan hindrar en från att kommunicera bra och därmed mister man gemenskapen.Ge henne möjlighet till tvåspråkighet
 

Artiklar från Familjeliv