Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad hände med t-slingan

Skrivet av mammaHA
Jag och min man skulle här om dagen se på en videofilm som vi själva filmat från vår adoption.Vår dotter(hörselskadad+andra funk.hinder) kom nyfiket och ville ochså titta.Vi kopplade om på t-slinga som vanligt.När hon sen ville sitta hos pappa sa han:men hon hör ju inte samma som vi?Då visade sig att hon hörde något helt annat,från nån annan kanal?Vet ej!När jag sen provade hennes hörapp.så funka det som vanligt!Vad hände???Måste jag i fortsättningen alltid kolla efter vad hon hör??Vad tror ni?
Svar på tråden: Vad hände med t-slingan

hur kan han

Skrivet av  bullen71
säga vad hon hörde? Nu hänger jag inte med, förlåt?
Åsa.
 

tillägg

Skrivet av  bullen71
jag läser nog inte igen förrän på söndag kväll.
Åsa.
 

Jag ska förklara..

Skrivet av  mammaHA
..bättre.När min dotter satt hos sin far hörde han(eftersom han satt nära henne o hörapp.)att det lät ett annat ljud från hörapp.Och när vi tog ur dom ur hennes öron så hörde vi ett annat ljud än vad vi såg på tv.Förstår du?
 

De känns igen :)

Skrivet av  Linda.B med Marcus&Emsan
Min dotter kan höra som din :)
Tom i skolan kan hon höra andra saker än de som sägs i rummet *knasigt*
 

jag tycker

Skrivet av  bullen71
att det där låter jättekonstigt,,,,,,,,,,,man ska väl inte kunna höra ut det som ska in i apparaten. Detta måste jag fråga mina lärare om,,,,,,,,,,har din dotter en väldigt hög förstärkning, d.v.s. hör hon väldigt dåligt? Nu blev jag nyfiken på detta fenomen.
Ang. att man hör fel saker med teleslinga så vet jag att vi har diskuterat att det kan hända om det finns flera teleslingor i närheten. I en biosalpng t.ex. så ska man försöka sitta i mitten så att man hamnar mitt i det önskvärda magnetfältet och långt ifrån fälten från närliggande salonger.
Åsa.
 

Hur bor ni??

Skrivet av  Johanna
Lägenhet eller?? För bor man i en lägenhet så kan det finnas fler grannar som har t-slinga..men det borde ingenjören har kollat upp då han/hon installerade slingan hemma hos er...

Kan berätta att jag jobbar på Hörselvården (fast nu är jag mammaledig). Är själv hörselskadad sen födelsen.
 

Artiklar från Familjeliv