Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hallå!

Skrivet av Helena (m E)
Är det någon här? Det har varit tyst en hel månad nu!

Min tjej har fått ett ci nu. Operationen gick superbra och en vecka efter syns det knappt att hon opererats. Om en dryg vecka får hon uppleva ljud för första gången. :-)

Om ni är intresserade kommer det sändas ett program om ci-operation på tv:

---
Säsongstart: Vetenskapsmagasinet
Del 1 av 10. Kan vi bli smartare genom att operera in ett
elektroniskt chip i kroppen? En engelsk professor har använt sig
själv som försökskanin. En liknande teknik används redan idag för
att ge döva hörsel. Vi följer ettåriga Tilda när hon hör för första
gången. Programledare: Rasmus Åkerblom. * Även i SVT2 2/11 och
textat 6/11 * Text-tv sid 299 .
---

Jag kommer inte att missa det.

Annars funderar vi mest på vilken typ av förskolegång som blir bäst för vår dotter. Och var i landet man kan få bäst stöd. Inte helt lätt att ta ställning till, så vi läser och frågar alla om vad som kan tänkas vara bäst.
Svar på tråden: Hallå!

Hej...

Skrivet av  Lisbeth
Vad skönt att operationen gått bra..

Tack för tipset om tv-programmet, när sänds det första gången???

Ja, kan inte annat än att hålla med dig om att det varit tyst länge här nu ... kanske man ska tolka det positivt, som att det inte är nån som har några problem just nu???

Ha de gott

Lisbeth
 

Hej!

Skrivet av  Helena (m E)
Jo, vi är så glada och lättade att operationen är klar. Det blir verkligen spännande med inkoppling och att följa språkutvecklingen.

Programmet sänds 1 november första gången tror jag, men är inte helt säker...

Visst är det skönt att det inte är fullt med inlägg eftersom det kan betyda att inga har problem. Och om det finns några med problem där ute så är det bra att veta att du finns här fortfarande.
 

Tack...

Skrivet av  Lisbeth m Tove -01, Hannes -03
ska försöka komma ihåg att kolla, dessvärre är jag ingen TV-tittare, tittar nästan aldrig på TV så det blir svårt att komma ihåg..

och jo, jag tittar in här ibland och finns det något jag kan "hjälpa till med" så gör jag det gärna..

Tyvärr så tror jag inte att det inte finns några som har "problem" , de har bara inte hittat hit.. Med tanke på att ca 1 promille av alla barn har grav hörselskada/dövhet = 1/1000 barn och sen ytterligare några promille med lätt/medel hörselskada så borde det finnas fler ...

Ha de gott och skriv gärna och berätta hur det var när E fick sitt CI inkopplat..


Lisbeth
 

Spännande!

Skrivet av  Fia, Emma och Linnéa
Tänk vad otroligt roligt att få se minen hos sitt barn som hör för första gången:0)
Lycka till!
 

Ja, verkligen!

Skrivet av  Helena (m E)
Det är en stor dag för oss. Det blir till att ta med videokamera för att filma ett glatt, förskräckt eller likgiltigt barn. Jag gissar att hon bara tittar sig förvånat omkring och sen fortsätter som om inget har hänt.
 

Skönt att det gått bra!

Skrivet av  Birgitta
Grattis till lyckad operation!

Jadå jag tittar in här emellanåt, men hinner inte skriva så mycket längre, vill sitts vid datorn så lite som möjligt när jag är mammaledig PC=arbete för mig).
 

Artiklar från Familjeliv