Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ja, nu är det klart....

Skrivet av Birgitta
Var på Karolinska med lillan idag och hon ska få hörapparater på båda öronen.

Vi fick gjuta propparna direkt och välja färg, om en månad ska vi sparka igång med en ny fas i livet.

Brorsan tog det som en självkarhet. Han hade nog inte kunnat föreställa sig att det skulle kunna bli på ett annat sätt.

Själv är jag förvånad att jag blev ledsen, trots att jag visste att hon var hörselskadad (vid 6 mån hade det blivit bättre, så vi fick vänta...).

Jag skäms över att bli bekymrad, det går ju hur bra som helst för brorsan. Bello Caramello! Så det finns ju ingen anledning att tro att det skulle gå sämre för henne.

Kram på Er!
Svar på tråden: Ja, nu är det klart....

kram till dig/er

Skrivet av  bullen71
Det är väl helt ok att känna sorg när man vet att ens barn har ett handikapp. Det spelar ju ingen roll att det har gått bra för brorsan,,,,,detta är ett nytt barn och en ny oro,,,så funkar vi ju som föräldrar.
Det går ju säkert lika bra för tjejen som för brorsan.
Vad valde ni för färg på insatserna? Hur gammal är tösen?
Kram på er,,,ni fixar detta.
Kram Åsa.
 

Kram på dig!

Skrivet av  Helena (m E)
Självklart måste man få bli ledsen, det är säkert till och med bra att du känner så. Klart att det kommer att gå bra för henne. Dessutom har hon en storebror, toppen att de har varandra.

Men så lurigt det är med hörseln. Tänk att ni ändå var så osäkra på om hon hade en hörselnedsättning. Och väldigt konstigt med 6-månaderskollen. Det kan väl inte betyda annat än att metoderna är väldigt osäkra.

Hur ser utvecklingen ut i övrigt, tror du att hon har påverkats av nedsättningen? Hur stor nedsättning är det förresten?
 

Tack!!!!!

Skrivet av  Birgitta
Stor kram och tack för Ert stöd! Åhh vad bra det kändes!

Lilla Ellen, som fyller ett på onsdag, ska få rosa hörapparater med små prinsesskronor på propparna!

Vad har Ni andra valt till Era brn, eller de kanske väljer själva redan? Vad har de valt?

Min åttaåring har fått svarta hörapparater med volymkontroll och partykanal! Han vill sova med dem på!

Kram!
 

åh så gulligt

Skrivet av  bullen71
Vad gulligt det måste vara,,,både på sonen och dottern. Jag har ju inga HA alls i familjen,,,,jag läser ju mest här för att jag studerar till audionom och tycker at föräldrars tankar och funderingar är intressanta,,,,,,och kan jag sedan svara på någons fråga så är det ju bara bra.
Jag har ju en man som är enörad (med liten nedsättning på det "friska", men han har ju inga hjälpmedel (även om jag skulle vilja det ibland), och så har jag ju 3 barn,,,,de 2 yngsta har/har haft vätska i mellanörat (som så många andra barn), och min äldsta har de ju upptäckt en hörselnedsättning på för ca. ett år sedan (på ena örat),,,,,men var vi landar med det vet vi ju inte ännu.
Hoppas allt blir bra med de små rosa HA,,,,,,,,,det låter så sött.
Kram Åsa.
 

Nu blev jag glad!!!!

Skrivet av  Birgitta
Stor karm och tack!

Finns det gott om jobb för adionomer? Jag tycker att det är ett så viktigt och intressant yrke. Det burkar jag alltid rekomendera villrådiga kompisar som tänkt sig att bli logopeder, men inte kommer in.

Själv kör jag vidare som civilekonom och har inga planer på att sadla om, men hade jag valt från början, vet jag inte...

Hoppas i alla fall att det går bra för Dig och att Du kommer att trivas i din yrkesroll.

Håller tummarna för Ditt barn med hörselnedsättning.

Kram igen!
 

tack,,och

Skrivet av  bullen71
ja det finns rätt så gott om jobb,,,,,,,,,,,,om man vill flytta till Norrland *ler*.
Jag vill ju ha jobb på samma ort som jag går utbildnigen på och då finns det ju inte lika mycket. Men man får väl vara beredd att pendla, iallafall i början. Det ska nog ordna sig med jobb, det har det gjort förr.
Tack för lyckönskningarna.
Kram Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv