Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

undersökningen klar

Skrivet av cajza
Jag skrev för ett par dagar sedan om hjärnstamsaudometrin vår dotter skulle få. Undersökningen gick bra om man ser till narkos och själva genomförandet av undersökningen.
Beskedet blev som väntat en hörselnedsättning på båda öronen mellan grav och måttlig.
Men vi har en väldigt bra hörselläkare, som nu fört ärendet vidare till barnaudionom och hörselpedagog. Avgjutningar för hörselapparat gjordes i narkosen och hörapparaterna ska vara klara om fyra veckor.
Det är bara att gilla läget och spela bollen där den ligger.
Svar på tråden: undersökningen klar

Lycka till...

Skrivet av  Helena
i matchen! I det långa loppet blir det en solklar vinst, eller hur. Våra döttrar är nästan jämgamla, så jag håller tummarna för att ni bor i vår region, det skulle behövas fler små flickebarn på hennes dagis... Men det skulle ju vara alltför bra förstås. Lycka till hur som helst och hojta om vi kan göra något.
 

tack för påhejning

Skrivet av  cajza
det behövs ju alltid.
Vi får se vad hörselpedagogerna säger, om jag förstod rätt så är det dem som föreslår och tipsar om dagisplacering, teckenstöd m.m
Vi finns i Eslövs kommun men jag misstänker att i det här fallet får vi tillhöra region skåne och någon bra stans där vad det gäller dagis m.m
Dagisplacering är möjligen aktuell till hösten -05 då är hon nästan 2,5 år.

 

Inte vår region

Skrivet av  Helena
men det är inte omöjligt att vi flyttar till Skåne. Skåne lockar eftersom det finns mycket för de hörselskadade, bland annat flera olika förskolor och ett antal skolalternativ.
 

Artiklar från Familjeliv