Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

skriker inte!

Skrivet av LindaK
Han är så lugn! Han skriker inte om natten. Vi hör att han är vaken för han ligger och gnyr och snuttar med munnen efter mat...
De enda gånger han riktigt "bebis-skriker" är vid magknip och ibland på skötbordet. Skrik verkar komma som protester inte som "kom och ge mig mat eller vid liknande"

Han är 1 månad.
Svar på tråden: skriker inte!

det betyder ingenting

Skrivet av  bullen71
Min brors barn var sån där också,,,helt kolugn,,,,gnydde lite när han var hingrig eller trött,,,,när han började skrika så tyckte brorsan att sonen var helt hysterisk, medan jag (som hade 3 livliga barn före min bror fick barn) tyckte att ungen skrek lite bara. Jag tänkte att min bror vet inte vad som är hysteriskt!!
Men deras son är helt normalhörande.
Har ni tagit upp era funderingar på hörselskador på bvc? Vore det inte lika bra att få sonens hörsel kollad så att ni kan sluta oroa er eller få något riktigt besked om ni ska oroa er? Är denna son ert första barn (tror du har skrivit det, men jag minns inte hur det var).
Lycka till.
Hälsningar Åsa (audionomstudent).
 

såg nu

Skrivet av  bullen71
i dit tidigare inlägg att ni hade en flicka innan.
Kan ju tillägga då att efter min brors otroligt lugna son så fick de 2 år senare en dotter som var helvild,,,skrek mycket och var inte alls lika lättillfredsställd som sin bror,,,,,,,,,,,och hon är lika normalhörande hon :).
Hälsningar Åsa.
 

Artiklar från Familjeliv