Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

sova i sin säng hela natten??

Skrivet av Angelica
Hej!
Vi har en kille på 2 år och 4 månader som sedan han var 1½ år kommit in till oss allt mellan 23-02 på natten. Han har fått en liten egen madrass nedanför min säng som han sover på ibland, men oftast vill han sova mellan oss. Och det blir ofta störningsmoment för oss då jag är oerhört lättväckt. Nu börjar vi fundera på att ta tjuren vid hornen och lägga om vanan. Är det nån som har det likadant eller nåt knep? Antar att det bara är att följa med honom in i sitt rum igen och sitta där tills han somnat. Man drar sig ju lite för att sitta vaken på hans rum om nätterna när man jobbar. Men det kanske är enda sättet???/Angelica
Svar på tråden: sova i sin säng hela natten??

Ingen aning...

Skrivet av   Venus
Ida klättrar över nattduksbordet som står mellan hennes och pappas säng varenda natt och kryper ner mellan oss. Oftast somnar hon fort och vi sover vidare allihopa, men som inatt kom hon 0:40 och var ARG på allt tills hon somnade straxt före 04... *suck* Ingen annan kunde sova heller så vi var vakna och irriterade alla 4!
 

Mina barn har ...

Skrivet av  Britta&Olivia
gjort sådär alla tre. Första tjejen (som är 15 nu) bestämde vi oss för att vänja av med det. Det gick bra. Tror vi fick jobba med det en vecka lite drygt. Vi gjorde som du sa ungefär (fast hon var nog lite äldre så det var lättare att förklara för henne).

Andra barnet höll på från och till tills när han skulle få syskon (10 år).

Tredje lilla (Olivia) vaknar och ropar på oss varje natt och då bär vi över henne. Vi sover jättebra alla tre när hon väl kommit över och vi fortsätter nog så ett tag.

Sover du illa så är det bara att bestämma sig, vara mild men bestämd, så fixar ni det relativt snart. Fast var beredd på återfall.

Lycka till!
 

Vi har

Skrivet av  Annisan m oktoberpojkarna -02 & -04
sonen sovande i en 120 säng utan ben i sitt eget rum. Om han vaknar på natten så får nån gå in dit och lägga sig där en stund. Det har lett till att han i princip aldrig kommer in till oss före klockan ringer på morgonen.
 

Artiklar från Familjeliv