Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Här är jag

Skrivet av Sanna med Moa
Känns bättre just nu, att arbeta var inte livets undergång ;-)
Blev varmt välkomnad med stor bukett tulpaner av mysiga arbetskamrater.
Nu har jag jobbat i en vecka och inser att livet som arbetande mamma är lite tufft. Tufft att försöka få till allt man vill.
Moa trivs bra med sin pappa, dom myser hemma. Har inte märkt någon skillnad på henne alls, hon är inte mer klängig eller något sådant. Kanske för att jag varit borta en hel del annars också, på träning eller träffa vänner på kvällarna.
Det blir nog inte så mycket skrivet nu, från mig. Försöker läsa lite vid lunchtid, annars finns inte mycket tid på dagarna.

Kramis på er
Svar på tråden: Här är jag

Skönt!

Skrivet av  Milla m Ellinor + bf 30/1 2005
Hej Sanna!!! Skönt det känns ok nu..har tänkt på dig..man kommer rätt fort in i "cirkeln" igen..bara man ser detfunkar med lilltjejjen & hon trivs ändå så slappnar man av mer... Jag är stor nu kan du tro & har börjat nedräkningen för fullt..*pirrigt spännande underbart rädd allt på en gång* Håll tummarna allt går bra! Stor Kram från Milla & Ellinor (idag var lilla e på dagis efter jullovet på två veckor så hon var lite reserverad o kasta sig i min famn 5 ggr innan jag lyckade vinka hejdå o fick henne att le..sen när jag kom 12 för att hämta stod hon vid grinden & väntade på mig..Ååå mammas flicka..när hon kom hem somnade hon och sover än???...sovit över 3 timmar...skall smyga in väcka henne nu för annars blir det väl ingen nattsömn inatt...hm..
 

Hej vännen!

Skrivet av  Sanna med Moa
Å vad mysigt med stora magen och lite pirr! Kan förstå att det börjar bli lite pirr samtidigt med lite rädsla. Helt naturligt, så kände jag med när jag närmade mig förlossning med Moa. Nu hade jag tur som fick nån vecka tidigt, så jag hann aldrig gå hemma och fundera så mycket.
Sitter här på jobbet och svarar för fullt i telefonen. Vad fort man är inne i allt... Så mycket teknik som ändrats, datorer..servrar..nätverk *hua* Jag som inte ens gillar teknik *S* och så ska jag sitta och sälja skiten *fniss*

ÅÅhhh vad mysigt att gå in och väcka.. så härligt när dom är nyvakna och vill gosa *snyft*.. vill också vara hemma...

Ta hand om dig nu vännen!

Kramis
 

vad bra

Skrivet av  Nette
att det har gått så bra att gå tillbaka till arbetet! Skönt också att det går bra med pappa hemma, känns säkert tryggt att veta att Moa har det bra på alla sätt och vis.
 

Härligt

Skrivet av  Gullan med Madelen -03+ 2 killar
låter ju skönt att det gått bra, känns positivt att höta när man själv börjar om knappa två veckor.
Kram vännen
 

Artiklar från Familjeliv