Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Är detta tjejtröja?

Skrivet av Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag vann denna tröjan på Tradera, tänkt till min son till sommaren. Först nu, ett bra tag efter jag vunnit såg jag att den låg under "flick"?! Alltså tycker ni denna är flick- eller pojktröja?:

http://www.tradera.com/auction/auction.asp?aid=10001784

Han ska få ha den i alla fall för den var så fin tyckte jag. Men undrar bara om det är en tjejtröja. :-)))
Svar på tråden: Är detta tjejtröja?

nä det

Skrivet av  Anna
tycker jag väll inte, kanske för att den är lite utsvängd ner till, killarnas är väll raka??? men det syns väll inte när den är på???
 

Den ser lite figursydd ut

Skrivet av  Jennie med Neo 21/8 (fd bf 20/9)
Men det kanske inte är så farligt iallafall, sitter den fint på killen så kan han väl ha den :-)))

Kram Jennie
 

Ser ut som...

Skrivet av  Elin med Selma
En flicktröja ja ! =)

Men pojkar kan ju också ha tajta tröjor, jag tror att det blir snyggt ändå ! =)

Den var tuff ! =)
 

Ok tack

Skrivet av  Marie m. Al 5, Ol 2 & Al 2/4
Jag tycker som ni; lite figursydd och lite utsvängd, men inte så det stör. Jag såg bara en röd Popeyetröja. Klart han ska ha den, hi hi. Tack för era åsikter. :-)
 

Figursydd

Skrivet av  marikaL m fem
lite utsvängd nertill och så är väl ärmarna "tjejigt" skurna också? Risken finns att det ser lite flickigt ut... eller så blir det bara tufft!
Du får rapportera hur den passar sen :)
 

Den var jättefin!

Skrivet av  Linda m Adam -99
Tjejtröja eller inte - fin var den iallafall och passar säkert lika bra till en kille som till en tjej.

Adam har faktiskt ett par tröjor som egentligen är tjejtröjor, men han är jättefin i dem ändå tycker jag. Han är ju rätt smal med så tjejtröjor sitter oftast bättre på honom (vissa tröjor från killavdelningen liknar ju tält när de kommer på).
 

min son har aldrig kill t-shirts

Skrivet av  Heli
gillar inte att de är så stora och vida. Den här hade jag gärna velat ha till honom ;-)
 

Jag väljer ofta tight...

Skrivet av  Lillan med Carl -03
till Carl, för killtröjorna blir otroligt breda på min lille tunnis, så för att inte behöva gå omkring med kläder som är lagoma i längd, men jättevida alternativt lagoma på bredden, men för korta, så blir det ofta kläder från tjejavdelningen. Tycker att det är jättetufft med en mer åtsittande tröja och vidare byxor...
 

Jättefin men flickmodell

Skrivet av  AnnaW
tycker jag. Men jag är nog miljöskadad då jag jobbar på HM och är van att dela upp i pojk/flick. tycker nog att den kan vara fin ändå. vad tycker pojken själv?
 

spelar ROLL

Skrivet av  trött
nooot!