Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

MALIN! Ang Hestras vantar längre ner

Skrivet av Vicky m Kajsa-9909 + Matilda-0404
Hej!

Jag har också köpt Hestras vantar med löstagbart ullfoder, MEN tyvärr har jag fått reklamera dem en gång. Detta eftersom själva ullen lossnade i stora tovor i vantarna, vilket medförde att det enda som blev kvar var själva tyget där ullen satt fast. Och så forstås yttervanten. Men iaf, det funkade ju inte eftersom det skulle blivit för kallt. Fick fodret utbytt på affären (vantarna var i prindip oanvända...) och de nya kändes betydligt tjockare i fodret. Jättebra tyckte jag och var nöjd.

Så har dottern använt vantarna några gånger - och redan börjar samma sak hända igen! Ullen lossnar framme vid fingertopparna på ena vanten och mellan tummen och pekfingret på den andra. Helmysko. Det måste ju beror på nåt som dottern gör med fingarna...

Iaf, tänker inte köpa några fler sånna Hestravantar utan tänker försöka satsa på nåt annat senare.

Funderade på det du skrev i svaret till lena längre ner, du skrev att man kunde välja fleecefoder eller fårskinn. Vad menar du? Att själva vanten finns i fårskinn också? Samt med fleecefoder istället för detta ullfoder? Eller?

Ursäkta att det blev långt, men jag är liiiiite irriterad på att en såpass dyr vante inte alls funkar. Känns inte som att jag kan reklamera fodret igen ju för om det är så att det inte funkar för min dotter så är det nog inget tillverkningsfel... Nåja, hon får ha dem tills de blir kalla.
Svar på tråden: MALIN! Ang Hestras vantar längre ner

Har haft

Skrivet av  Skrållan
Hestras med EJ avtagbart ullfoder, och dessa är suvveräna. Då jag såg tidigare inlägg ang foder där det lossnat ull, så var jag tvungen att kolla lillans vantar som är anv två vintrar, och delar av denna vinter-de är hur fina som helst innuti. Inget bortnött eller så.

Återstår att se om årets jag köpte, samma modell är lika bra.
 

Funderade också på dem

Skrivet av  Vicky m Kajsa-9909 + Matilda-0404
Ja, jag var lite i valet och kvalet om jag skulle köpa med fast eller löstagbart foder men eftersom en kompis dotter har dessa med löst foder och är supernöjd med dem så blev det den varianten. Hennes vantar (kompisens) har hållit bra och är inne på andra säsongen nu. Visst blir fodret "nött" men inte sådär avskavt iaf.
Kanske var det mitt inlägg du läste tidigare också, har för mig att jag skrev här och frågade ang att rekl. dem...
Får väl se om jag testar de med fast foder nästa gång. Tycker ändå att Hestras sortiment verkar bra. Iofs finns det många bra tillverkare så det gäller väl att hitta det som passar bäst för en själv.
 

Men vad trist.

Skrivet av  Malin
Jag har inte de erfarenhetrna och inte min kompis heller. Men jag kan gott förstå att du är less för eftersom den kostar så mycket så skall den fungera.

Jag hittar inte Hestras hemsida just nu men jag har en katalog hemma som jag norpade på Intersport häromveckan. Enligt katalogen så finns det olika foder till alla vantar som har har löst foder. Själva vanten är ett skal som man sen fyller med det foder man vill ha. Tyvärr har de flesta butikerna satt ihop färdiga paket men åtminstone Intersport i Umeå har aldrig varit omöjliga.

Ett annat tips är att hitta en bar skalvanten och sen köpa Tex ruskovillas ullvantar och ha i.
 

Vad är...

Skrivet av  Vicky m Kajsa-9909 + Matilda-0404
..."ruskovillas" ullvantar? Inte hört talas om...

Jag fick också med en sån katalog från TeamSportia när jag köpte vantarna men sen blev den bara liggandes här hemma så jag slängde den... Skulle haft kvar den med andra ord.
Funderar på att höra av mig till Hestra direkt och fråga vad det kan bero på att det blir sådär. Som jag skrev ovan till Skrållan så har min kompis dessa vantar till sin flicka och de har hållit jättebra. Visst förstår jag att foder nöts men när det blir små kala fläckar efter inte ens en månad börjar man ju undra hur de kommer att se ut om tre månader, eller nästa år!?
 

Ruskovilla

Skrivet av  Malin
är ett företag med ullunderkläder, vantar och mössor. De har en bra butik i Sagagallerian i Umeå men jag tror att de finns på nätet med. Jag kände dåligt till dom innan vi flyttade upp hit. I Göteborg så har mna ju inte samma bekymmer med att klara -25°C.

Hittade en finsk hemsida http://www.ruskovilla.fi/index.cfm
 

Artiklar från Familjeliv