Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Har ni köpt varje storlek i overall?

Skrivet av Notte m tjejer 0202&0409
tänkte ut och se om det finns några vinteroveraller kvar när det blir halva reapriset är funderar på vilken storlek jag ska ta.
Hon har nu 98 i Lindex overall och den är lagom, med lite växtmån kvar, hon har sin 92:a från förra vintern som extraoverall men den börjar bli lite tight i grenen.

Jag är helt säker på att hon kommer kunna ha 104 nästa vinter, frågan är bara hur stor en 110 kommer kännas?
Å andra sidan tycker jag knappt att en bävernylonoverall håller som första-overall i mer än en säsong, sen är den bra att ha som extra om den fortfarande passar, vad tycker ni?
Svar på tråden: Har ni köpt varje storlek i overall?

Nej

Skrivet av  LottaJ
Vi har haft vinteroveraller i strlk 80, 98 och nu 110, jag tycker det är jättesvårt att veta hur stora de kommer att vara nästa vinter.
 

56, 80, 92 hittills...

Skrivet av  Maria m Wilmer0212 & Ebbe 041106
och nästa vinter blir det en 104a skulle jag tro.

Svårt att veta om 104 räcker hela vintern för din tjej, å andrasidan kanske en 110 skulle vara för stor hela tiden... Jag skulle chansa på en 104 om du hittar en billig.
 

74, 86, 98 och nästa blir 110 *imt*

Skrivet av  Mysmamman
 

56, 74, 86, 98 hitills....

Skrivet av  Therese m twins
...får väl se om det blir 104 eller 110 nästa vinter.

/Therese
 

Jag har köpt

Skrivet av  texas
overaller i storlek 80, 92, 104 och i år har han 110. Alla Reimatec med resårmidja, alltså har vi sluppit storleksskillnader på olika modeller, utom på babyoverallen i storlek 80 som han hade första vintern.

Så, om hon kommer i en 92 nu så hade jag nog inte gått upp två storlekar. Sååå mycket växer de inte på ett år när de är såpass gamla.
 

Vi har köpt...

Skrivet av  Petra m. Linus 020220+bf 050518
80,92 och nu har han 104 och vi har bara köpt Reima till honom med midja förutom första året då det var en PO.P.
 

min klump....

Skrivet av  Elin med Selma
hade 62/68 i början (född i okt-03) för hon var så stor, sen så på lsutet av vintersäsongen så hade hon stl 74, det var runt mars.

Nu så har hon precis växt ur stl 86 på sin overall och har ett vinterset istl 90 just nu.

köp två vettja....om du hittar några billigt, skulle 104:an vara på tok för liten såp är det ju bara att sälja den vidare ! =)
 

80, 98, 116, 122, 134

Skrivet av  Sofia*
Är de storlekar min stora haft på sina overaller. Den första ahde hon den vinter hon fyllde ett. Nästa höll i två vintrar, blöjorna försvann däremellan och gav nytt uttrymme. 116 hade hon en vinter då hon fyllde 4. 122 höll i nästan tre år och 134 har hon haft i två vintrar. Till nästa vinter kommer hon att behöva en 140.