Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*muttrar lite*

Skrivet av Ellen m Embla 1/4 -01
Har testat att maila in bilder till Önskefoto och fick dem idag. Är lite besviken.
Körde på högsta "tillåtna" upplösning och det blev inte den skärpa jag önskat, men det verkar som om jag kan få tilldelat mer utrymme av kundtjänst så att jag får upp större bildfiler (vill ha stora bilder, fick 20x30 idag och siktar på uppåt 30x45 och kanske 40x60).
* Är det 300 pixlar/tum som gäller, eller?

Och så färgerna?! Bilderna är ursnygga på min skärm, men blev ganska mörka och dassiga på kopiorna - men inte fanns det någon färgprofil man kunde använda, det blir tydligen till att gissa sig fram...
* Finns något bra tips eller trick?

Slutligen: Skärper ni bilderna innan ni låter kopiera dem? Jag gjorde inte det och funderar på om det kanske behövs för att ge briljans?
*Ska jag skärpa och i så fall hur?

Tänker prova mig fram tills jag hittar ett arbetssätt som fungerar, har tidigare kört analogt och scannat en del, men nu kom tomten tidigt och kompletterade min utrustning med ett digitalt kamerahus (D100) så frågan lär bli aktuell ganska ofta framöver... :)
Kanske bör tillägga att jag har Phostoshop, om det är 6.5 eller 7...? *hjärnan* ;)
Kramar / Ellen
Svar på tråden: *muttrar lite*

Testa Proprint

Skrivet av  Maria
Testa att skicka till Proprint och se vad du tycker om bilderna därifrån. de har ju fått massor av "Bäst i test" och jag har inte hört någon som är missnöjd med dem.
 

Artiklar från Familjeliv