Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

12xoptisk zoom

Skrivet av Cina
Hej, är ny här. Går i digitalkamerafunderingar. Har varit inne på en Konica Minolta Z3. Men hur är det funkar det med så mycket zoom utan att använda stativ?? Vill ha en kamera som tar bra bilder utan en massa "brus" och som har snabb autofokus så att inte mina barn hinner ur bild när jag fotar. I övrigt är jag inte så avancerad användare och om jag tänker om när det gäller zoom vilken kamera skulle ni rekommendera? Tyckte nämligen att Z3:an var lite klumpig och tänkte mig kanske en mindre och kompaktare.
Svar på tråden: 12xoptisk zoom

Canon S1, Olympus

Skrivet av  PPP
Canon S1 och Olympus 7-serien med UltraZoom är ett par exempel på andra, smidigare kompakter med mycket zoom.

När man har så mycket zoom är det trevligt om kameran har bildstabilisering (brukar heta IS eller AS), vilket Z3 och Canon S1 har.

Vill du ha smidig + bildstabilisering är nog Canon S1 ett hyfsat bra tips. Den är dock inte lika snabb som Z3 och saknar dessutom blixtsko.
 

En del brus

Skrivet av  Maria
Om man läser diskussionerna på fotosidan.se om just Z3 handlar det en hel del om brus.
Bl a här:
http://www.fotosidan.se/forum/showthread.php?s=&threadid=26021

Detta om du är rädd för just brus. I övrigt verkar många vara väldigt nöjda med kameran som ju också har bildstabilisering just för att underlätta att ta bilder med zoomen.
 

Jag är väldigt nöjd med vår Z3

Skrivet av  Lillith76 (Linda m. Tova, Loke & Viggo)
har en läng en bit ner...eller kanske t.o.m på nästa sida...till bilder jag tagit med kameran.
Jag är mitt uppe i min inlärning och försöker förstå mig på alla finesser på den :-)
 

en länk alltså

Skrivet av  Lillith76 (Linda m. Tova, Loke & Viggo)
till en sida med mina bilder...
 

Artiklar från Familjeliv