Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Nybörjare med digitalkamera, lite frågor...

Skrivet av Lotta
När jag laddat ner korten på datorn och ska sedan skicka iväg för framkallning, har tänkt mig proprint, vad ska jag tänka på???
Om jag sedan ska fixa till ett kort i PhotoShop7 och sedan skriva ut, vad ska jag tänka på då??? Tänkte göra julkort och sedan skicka iväg för framk. av ca40 kort är det ok ??? Många frågor har jag men så är jag nybörjare också :o)
Hoppas någon vill hjälpa mig...
Svar på tråden: Nybörjare med digitalkamera, lite frågor...

Några saker

Skrivet av  Maria
Har du en "vanlig" digitalkamera ger den ju normalt filer som inte riktigt motsvarar 10x15 så du ska kanske fundera på om du vill ha det eller 11x15 som jag tror Proprint gör av 4:3 formatet. Vill du ha dem 10x15 är det väl bäst att själv beskära dem till 3:2 format så de blir som man tänkt sig. Det är väl precis samma sak med julkortet. Man kan bli grymt besviken om man arbetar med en bild från kameran och sedan beställer julkort i 10x15 format som beskärs automatiskt.
Man lär sig mycket genom att testa saker. Vill du komma billigt undan kan du ju testa 15 bilder via Colormailers gratiserbjudande som finns hos Prisjakt.nu. Du hittar säkert en direktlänk om du söker här på snacket.
 

Tackar...

Skrivet av  Lotta
Tack för alla tips, ska nog testa Colormailers.
 

Artiklar från Familjeliv