Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fujidirekts kalender...

Skrivet av PPP
Tänkte beställa kalendrar från Fujidirekt ikväll. Hade varit inne och kollat innan, det stod ingenting någonstans om begränsningar i formatet (4:3 eller 3:2). Alla bilderna var klara, så jag laddade upp dem och fick förhandsgranska min kalender. Alla sidorna såg fina och hela bilderna var med. Så jag matar in min beställning på julklapparna och går till kassan.

DÅ... på sidan där jag ska bekräfta beställningen... DÅ kommer det upp att jag måste välja framkallningsmetod, fill-in där 4:3-bilder beskärs till 3:2 eller fit-in där de lägger till vitt på sidorna. Och så står det att bara fill-in är tillgänglig för kalendrar. FÖR HELVETE FUJI! Så sabla illa att inte informera tydligt om vad som gäller med formatet. Vilket skräp!

Vem gör kalendrar som tar både 4:3- och 3:2-bilder utan problem?

/ska skälla ut Fujis kundtjänst imorgon
Svar på tråden: Fujidirekts kalender...

Har också gås oplockad med fujidirekt

Skrivet av  Tullsan
Beställde över hundra bilder och kryssade noga i att jag ville ha fill in och inte fit in (alltså utan vita kanter). Vad får jag? Jo, alla bilder har vita kanter. Ringde deras kundtjänst där jag blir otroligt otrevligt bemött.

Beställer nya bilder, maken är med och kollar att rätt ruta verkligen blir ikryssad. Utan vita kanter. Bilderna kommer likt förbannat med vita kanter...
aaaarghhhh*###&%¤¤¤%#""&#
 

Har pratat med Fujis kundtjänst

Skrivet av  PPP
Fick prata med ansvarig tekniker på Fujis kundtjänst, det är fit-in som gäller för kalendrarna. Inte fill-in som det står när man beställer. Så såväl 3:2- som 4:3-bilder funkar bra.

Jag fick ett bra bemötande av Fujis kundtjänst, men tycker ändå det är dåligt att det står helt fel på nätet. Och ännu sämre att man inte får någon förvarning om det förrän man gjort klart kalendrarna och ska betala.
 

F´låt Fuji!!!

Skrivet av  Tullsan
Igår när jag kom hem låg det nya bilder i posten! De hade gjort om alla bilderna jag returnerat.

Men tjejen på Kundtjänst var faktiskt inte särkilt serviceminded. Jag erbjöd mig vänligt att skicka tillbaka bilderna (bekosta portot själv naturligtvis) för att få nya men det gick inte, enligt henne.

Tydligen gick det iaf när jag bara skickade tillbaka dem med ett brev!
 

kolla här.

Skrivet av  foto yl
http://www.bento.ad.jp/freeware/english/index.html
 

Artiklar från Familjeliv