Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Ska man acceptera det här?

Skrivet av Nadja
Vi har varit hos fotograf (på öppna förskolan) och tagit svartvita foton. Min 4-månaders dotter har ganska mkt hår och lite av det står upp som en tuppkam. Nu har fotografen beskurit två av bilderna så att det ser ut som om håret (tuppkammen) är kapat. Tycker ni att man ska acceptera detta eller kan man kräva att få nya bilder (alt. pengar tillbaka)?
Tacksam för snabba svar!
Svar på tråden: Ska man acceptera det här?

Tillägg:

Skrivet av  Nadja
på de små provbilderna som man får hem innan och gör beställningen på, så syns det att det finns luft runt huvudet, alltså så borde det gå att beskära bilderna på något annat sätt.
 

Då skall du

Skrivet av  Flu
självklart begära att bilderna kopieras om, med en annan beskärning; OBS: Det _kan_ innebära att ni får vita kanter längs med två av sidorna och det kan vara orsaken till att bilden är beskuren på ett ofördelaktigt sätt nu, men det kan ni ju maskera med en passeparteu som ni skär till själva innan ni ramar in bilderna.
 

Tack för ditt svar! :o)

Skrivet av  Nadja
Jag har försökt nå fotografen per telefon i tisdags utan att lyckas. Gör ett nytt försök idag och hoppas på att jag kommer fram och att de kan göra nya bilder.
 

Jisses

Skrivet av  Petra
vilka söta barn ni har!
Hm..kanske är det påtänkta fruar till mina 2? ;o)

Jag skulle sparat korten om de var fina, annars skulle jag be att få ta nya!
 

Tack! :)

Skrivet av  Nadja
Och dina grabbar va inte dåliga de heller. *s* Den större modellen ser ut att va en riktig tjejmagnet redan. ;)
 

Artiklar från Familjeliv