Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Jämföra kameror

Skrivet av Suss
Min mamma har idag gett mig en slant som kommer från arvet efter min morfar. Jag vill köpa något bra, något som varar lite. Bland annat har jag länge önskat ha råd med en bra kamera. Vad säger ni om Canon Powershot Pro1, Nikon CoolPix 8700 och Olympus Camedia C-8080 wide zoom,
Svar på tråden: Jämföra kameror

Omöjligt att ge råd

Skrivet av  PPP
På den nivån är det väldigt svårt att ge råd, det beror helt på vad du själv tycker är viktigt. Om du vill kan du få ett excelark nästan alla siffror för nästan alla kameror i den klassen av mig, jag har själv undersökt det här segmentet i snart ett år. Posta en mailadress.

Annars ska du iaf inte glömma Canon G6, Konica Minolta A1/A2/A200, Sony V3, Panasonic FZ20. Alla har sina fördelar...

Om du verkligen vill ha råd får du tala om vad som är viktigast för dig.
 

Vad jag vill..

Skrivet av  Suss
Hmm, viktigt för mig är en kamera med möjligheter. Jag ska kunna ta bra kort som "tål" att jag arbetar dem i photoshop. Jag vill ffa kunna ta bra fotografier inomhus och fina bilder i makro. Barn, växter, djur och natur är mina intresseområden. Jag är tekniskt nyfiken och händig med elektronik. Tycker om att lära mig finesser. Jag är inget proffs på fotografering men är mycket intresserad. Jag har helt enkelt inte haft råd att köpa de saker jag egentligen velat ha tidigare. Vad mer skulle jag kunna säga... Det vore hemskt snällt om du vill maila mig den info du har satt ihop. [email protected]
 

Har mailat dig

Skrivet av  PPP
Jag har skickat arket.

Nikon är bra (bäst?) på makro. Tyvärr är de ofta rätt slöa i uppstart etc. Baserat på din beskrivning borde du ta en titt på Nikon 8400. Den är snabbare än de flesta andra Nikon-kameror, har motsvarande 24(!)mms vidvinkel och skriver bilder i såväl TIFF som RAW. Den har dock inte så många gångers optisk zoom.

Inte lätt att välja i det här segmentet... Själv väntar jag på uppföljaren till Canon S1 innan jag väljer.
 

Tack

Skrivet av  Suss
Jag har fått ditt mail Tack så väldigt mycket. Nu ska jag ta mig en allvarlig funderare.
 

Artiklar från Familjeliv