Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

canon powershot s1 is

Skrivet av camilla
hej är det någon här som har den? eller som har tips på annan likvärdig kamera i samma prisklass?
har frågat runt lite i olika affärer och det verkar som canon powershot s1 is har bättre bildkvalitet än minolta z3,det blir bättre bilder trots att det skiljer en del på pixlarna.någon som vet om det stämmer? tacksam för ALL info....
Svar på tråden: canon powershot s1 is

Jag har en

Skrivet av  I & S
Jag har en Canon Powershot S1 IS och är jättenöjd med den. Jag valde mellan den och KonicaMinolta Dimage Z3 men det blev en Canon av flera anledningar. För det första så tyckte jag att den var mer rejäl at hålla i. Z3 tyckte jag kändes mer plastig. Sedan har jag en annan Canon också så det underlättade att kunna använda samma minneskort och programvara. Nackdelen med både S1 och Z3 är att de saknar hjälpbeslysning för autofokusen vilket gör att det kan vara lite svårt att få fokus om det är lite dålig belysning. Sedan är det möjligt att Z3 är lite snabbare på att ta korten men det var inget avgörande för mig. Z3 har ju ocså 4 mp medan Canon "bara" har 3,2. Vilken betydelse det har för bildkvaliteten vet jag inte men tycker att S1 tar väldigt fina bilder de gånger man lyckas ta en riktigt bra bild. Det är nog oftare fotografen som avgör om det blir en bra bild än vilken kamera man valt :-)
 

tack I & S och Notte m tjejer 0202&0409 för..

Skrivet av  camilla
svaren! har nog bestämt mig för att vänta o se om canon kommer med en liknande modell med lite fler pixlar inom en överskådlig framtid.. vill gärna kunna göra lite större förstoringar om man nu skulle lyckas få till ett kanonkort..
minolta dimage A1 lockar också....
 

När det gäller bildkvalitet

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
så brukar jag föredra att titta på testbilder på nätet, t ex på www.steves-digicams.com
Där kan man titta på samma motiv och se vad kameran presterar med samma fotograf.
 

Artiklar från Familjeliv