Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

digitalkamera under 1000:-?

Skrivet av myali
några tips på en sån? och inköpsställe..kanske internet?
Svar på tråden: digitalkamera under 1000:-?

Finns inte många

Skrivet av  I & S
I alla fall inte som är något att ha.

Var bor du?
Fotomarknaden (Stockholmstrakten) har Olympus D-395 (samma som C-160) för 990:-- Det är en 3 mp kamera men den har inte någon optisk zoom. Olympus använder desutom xD-minneskort som är bland de dyraste minneskorten.

Har du någon Expertbutik i närheten kan du kolla om de inte har någon Kodakkamera under 1000-lappen. Jag såg en 2 mp CX 7220 i Örebro i veckan för 895:-- Kodak använder SD-minneskort som billiga.

Vill du handla från Tyskland har Technikdirekt.de en 3 mp Kodak för 939:-- inkl frakt.

Du kan även kolla efter en Kodak CX6200 om du har någon Kodak-butik i närheten. Den såldes för 495:-- i början av december men det är kanske tveksamt om de har några kvar efter jul.
 

Kika på Blocket!

Skrivet av  Linda
Där har jag sett flera stycken digitalkameror för under tusenlappen.
 

Köp hellre

Skrivet av  Notte m tjejer 0202&0409
begagnat än en ny billig. Då får du mer för pengarna.
Stirra dig inte blind på pixlarna, jag har varit ganska nöjd med 2 megapixlar (även om jag köpte 4 på den nya) och det är bättre att ha 2 med bra optik/sensor än 4-5 med usel optik/sensor.

Vet inte om man får länka till annonser här, men ett tips är att söka på www.annonsguiden.nu
Några bra söktips är "canon a60" "coolpix 2100"

Om du ändå vill ha ny såg jag att Coop Form sålde Fujifilm Finepix a210 för 1199 kr vilket är ett helt ok pris.
 

Och glöm alla

Skrivet av  Flu
tankar på att köpa en "billig, bra" kamera från andra företag än de som har erfaranhet av att tillverka kameror sedan tidigare. Risken är mycket stor att du blir besviken.
 

Tack för alla råd! :) *imt*

Skrivet av  myali
tjoho
 

köp begagnad!

Skrivet av  Anny
Till förra julen köpte jag en Olympus Camedia c220 till min dotter för 1000 :-, begagnad. (Borde vara ännu billigare nu, om man hittar några att jämföra)Den tar jättefina bilder om man inte vill lägga så stor peng.