Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Olympus Camedia C310 zoom

Skrivet av loppatoppa
fick jag i julklapp. Funkar bra att ta bilder med, men...Jag kan ladda in dem i datan, där de hamnar i ngt "album" men jag kan inte skicka dem vidare eller använda dem, redigera. Ngn som vet hur jag ska göra? Jag blir inte klok på det:( Mycket enklare med gubbens Nikon kamera.
Svar på tråden: Olympus Camedia C310 zoom

Det måste du kunna göra

Skrivet av  Maria
Använder du medföljande Camedia-programmet för att ladda in bilderna? Och sedan tittar du på dem via det programmet? Det går säkert lättare att fixa med dem om du letar reda på dem där de ligger i sin mapp. Jag vet att det kan vara lite krångligt att hitta dem. Camedia "gömmer" dem rätt långt ner i katalogstrukturen. Men du kan antingen titta i Camedia på info om bildfilen och då brukar man kunna se var den ligger eller också tittar du vad någon bild heter och söker på datorn efter det filnamnet. Då hittar du var bilderna ligger.

Du kan även styra vara du vill ha bilderna i Camedia när du laddar över dem.
 

har en sån

Skrivet av  Ysh
men använder aldrig det medföljande programmet när jag ska ha in bilderna i datorn, har inte ens programmet installerat. Jag pluggar i kameran med USB-kabeln och så dyker den upp som en flyttbar enhet i Utforskaren. Därifrån kopierar jag bilderna till den mapp jag vill ha dem. Sen raderar jag bilderna i kameran manuellt.

Jag gillar inte Camedia-programmet alls utan tycker det är krångligt och svårt att förstås sig på. Jag redigerar bilderna i Photoshop Elements istället.
 

TACK!!!

Skrivet av  loppatoppa
Ska se om jag lyckas bättre nu med era tips:) Ska ta gubben till hjälp med.
 

Artiklar från Familjeliv