Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

PPP...

Skrivet av ann
Hej igen, Det känns som om det kommer bli en G6. Vi har testat den i en butik nu och den var lite långsam med att ta bilderna men om man man vill ta snabbare så får man inget ljusstarkt objektiv... Givandet och tagande med fördelarna... Hittar du någon kamera som kan vara snabbare och med bra objektiv så får du gärna hojta till. Hur går det själv?
Svar på tråden: PPP...

Hoppas jag kunnat hjälpa lite

Skrivet av  PPP
Jag hoppas jag varit lite till hjälps i alla fall. Välj nu inte G6 bara för att jag tycker den är bättre än V3.

Själv har jag nog också bestämt mig. Jag var ju länge inne på G6 men kom fram till att den var för stor för mig. Plus att den är rätt dyr. Jag kommer nog att köpa en Casio P600, den har det mesta som G6 har men är lite snabbare och mindre. Och billigare. Dock missar jag ju blixtsko och det fina objektivet, men det handlar ju som sagt om att väga fördelarna och nackdelarna mot varandra.

 

ingen fara

Skrivet av  ann
jag uppskattar dina åsikter men tar egna beslut så du behöver inte vara orolig. Vi kommer mest fota barn inomhus och behöver då ett bra objektiv och eftersom vi har en Eos300 kommer vi inom en snar framtid även köpa en 300D. G6 och 300D använder samma batterier, minneskort och samma blixt en en försäljare i en butik vi var inne i helgen (har inte hunnit kolla upp det på nätet ännu men det verkar ju logiskt). Detta talat ju för en Canon kamera så nu ska bara pengarna samlas ihop... Lyckat till med ditt köp! Berätta gärna hur det blev och om du tycker kameran är.