Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*hjälp*

Skrivet av ottakar
Jag behöver er hjälp! Jag har levt i min egen lilla värld de senaste 5-10 åren och är hopplöst omedveten om vad som är modernt eller räknas som stiligt. Jag har kraftig övervikt och har precis börjat ta tag i den och känner att det är på tiden att fräsha upp sig själv lite också.

Vad finns det för kläder som passar en överviktig 29-årig tjej?
Vad bör jag tänka på när det gäller färger, material och modell?
Nåt som jag definitivt bör undvika? eller definitivt bör ha?
Smycken? Smink? Hårfärg? Är rött helt ute?

Är jättetacksam för all hjälp jag kan få!
Svar på tråden: *hjälp*

Lite hjälp kommer här... *ler*

Skrivet av  Settareh a.k.a Karin
Först och främst tycker jag inte att du ska haka upp dig för mycket på vad som är trendigt och inne. Modet ändrar ju sig så otroligt snabbt. Däremot finns det några klassiska tips att tänka på om man är överviktig.

*Stora, brokiga mönster, som t ex blommigt, rutigt och tvärrandigt har en förstorande effekt. Undvik alltså detta!

*Satsa på enfärgat. Mörka färger som svart, marinblått och aubergine gör att man ser slankare ut.

*Skor och stövlar med smala klackar gör att benen ser tjockare ut. Använd istället plattklackade eller bredklackade skor och stövlar.

*När det gäller frisyr gör en kortklippt, välvårdad frisyr att ansiktet ser nättare ut. Långt hår rekommenderas inte om man är överviktig.

*Om du har stor byst - satsa på en stadig och bra BH av god kvalitet! Det gör underverk för figuren.
 

jag trodde nog att..

Skrivet av  anne.h
Citerar;
"*När det gäller frisyr gör en kortklippt, välvårdad frisyr att ansiktet ser nättare ut. Långt hår rekommenderas inte om man är överviktig."


Stämmer nog inte, va??? Inte på mig iaf..S** kanske beroende på ansiktsform då???

 

Rött är ju så snyggt

Skrivet av  Elisha
och speciellt nu när det är höst behöver man lite färg som piggar upp.
Vore jag du så skulle jag inte ha byxor som sitter på höfterna eller under magen, då ser du ännu tjockare ut eftersom midjan försvinner och fettet hänger över.
Ha gärna något som sitter åt lite upptill, har du stora t-shirtar t ex så mister du all form och ser ännu större ut.
Lång rak kjol gör dig slankare, gärna i mörk färg, men nu när det är höst så använder man ju inte så mycket ljust.
Randigt på längden och inte på tvären.
När jag gick på beklädsteknisk så fick vi lära oss att trolla bort magen lite genom att lägga vecken inåt mot varandra i stället för utåt. Tänk på att veck utåt kan framhäva magen.
Ha gärna jumprar/blusar som är lite längre och går ner över rumpan. Har du en kaval eller skjorta, så kan du ju ha ett linne eller en top under.
Tycker inte att man ska gömma sig för att man är överviktig. Många bär sina kilon väldigt snyggt. Tyvärr så har många tjocka kläder som hänger och slänger för att dölja kilona, men istället förstorar de lätt.

 

Och rött är faktiskt inne o höst oxxå =) *imt*

Skrivet av  Mammahill v19
..
 

Är det! :)

Skrivet av  Elisha
Men då är jag också inne ibland. Visst piggar det upp? Tycker annars att isblått är snyggt, har en figursydd yllekappa i den färgen som jag känner mig sååå snygg i. Annars gillar jag alla möjliga färger, har ofta svart, ljusblått och vinrött på mig. Är jag helt ute då eller inne även där? Ljusblått tycker jag iof att det har varit mycket på senare tid, passa mina egna färger. Klär inte så bra i turkos och grönt. Så medveten är jag i alla fall. :)
 

Ja verkligen!

Skrivet av  Mammahill v19
Känns skönt att det kommit in en lite piggare färg =)

Isblått e skitsnyggt, tyvärr passar jag inte alls i det =(.
Svart är väl en sån färg som nästan aldrig kan vara ute som tur är. Använder själv mycket svart.
De 4 färgerna jag hört är super inne i höst är iaf rött, svart, lila och olika gröna färger.

Hopplöst ute är du nog inte =)
 

Artiklar från Familjeliv