Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Enkät* Hur fixar du dig om...

Skrivet av Therese
1. Du ska jobba
2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
3. Du ska åka och shoppa
4. Du ska gå på fest

Berätta om kläder, smink, hår o.s.v
Svar på tråden: *Enkät* Hur fixar du dig om...

Mina egna svar!

Skrivet av  Therese
1. Du ska jobba
Bryr mig inte så mycket om kläderna eftersom jag har arbetskläder jag måste byta om till, men jag sminkar mig med foundation, kajal, mascara och rouge. Dessutom fixar jag håret lite extra, sätter upp i en snygg rufs-knut eller så

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
Borstar tänderna, borstar håret och klär på mig något bekvämt

3. Du ska åka och shoppa
Samma som när jag ska jobba, fast lite snyggare kläder

4. Du ska gå på fest
Har nästan alltid byxor, men köper gärna någon ny topp att ha till. Skor med klackar till det. Fönar till håret så att det blir platt (har självfall) och flikar till det med vax. Smink: foundation, kajal, ögonskugga, mascara, rouge och läppenna med läppglans till
 

konstigt nog så ser jag ofta ut att

Skrivet av  oa
jag ska på fest!*s* jag är vardagsfiiin, haha!

1. Du ska jobba

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
bryr mig inte särskilt hur jag är klädd, kan vara hur skitig som helst, alla där vet att jag kan bli riktigt fin oxå så dom har sett mig i alla möjliga outfits, haha!
3. Du ska åka och shoppa
bekvämt, lite smink annars orkar jag inte byta om i varenda affär.
4. Du ska gå på fest
inga gränser i stort sätt fast aldrig billigt, ofta i svart
 

Nästan alltid likadant

Skrivet av  Stareye
Jag klär mig allt som oftast i jeans och lång-/kortärmad top eftersom jag trivs i det. När jag jobbar har jag arbetskläder (vilket är lite tråkigt) eftersom jag arbetar på sjukhus.
När jag ska på fest (vilket händer ytterst sällan nuförtiden) beror det på vad för sorts fest det är. Är det krogrunda på gång tar jag gärna på mig jeans även då (åtminstone vinterhalvåret) men någon top som jag int använder i vardagen. Ska jag på finare tillställning, som t.ex. bröllop, julfest med arbetet o.dyl., blir det långklänning.
 

Glömde det här med hår och smink

Skrivet av  Stareye
Håret är jätteviktigt för mig! Tycker jag inte att håret är schysst blir jag fruktansvärt irriterad. Det "braiga" med min frisyr är att jag bara behöver gelé och lite hårspray för att få den frisyr jag vill ha. Förut använde jag alltid hårfön men den ligger mest och samlar damm nuförtiden.

Smink däremot använder jag aldrig. Eller jo, om jag ska ut på krog eller t.ex. bröllop kan jag ibland böja ögonfransarna och smeta på lite mascara, och ta ett läppglans med lite färg i.

En annan sak jag gillar är parfym och använder det gärna förutom då jag jobbar.
 

Mitt jag!

Skrivet av  Ping
1. Du ska jobba
Tvättar och blåser håret, lätt sminkning - underlag, puder, mascara, ögonskugga och _alltid_ läppstift. Vanliga kläder, dvs oftast byxor och tröja med tillhörande cardigan eller skjorta.

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
Tvättar och blåser håret, lite puder och läppstift, samma kläder som jag alltid har på mig (ingen direkt skillnad mellan hemma och jobbet, förutom när det slappas. Då åker mysoverallen på och bh:n av!)

3. Du ska åka och shoppa
Som på jobbet.

4. Du ska gå på fest
Då sminkar jag mig mer, t.ex eyeliner och rough. Lite festligare kläder, gärna kjol eller klänning.


 

Svar

Skrivet av  CjC
1. Du ska jobba
Mycket casual, varmt och slitstarkt, alltid sminkad
2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
Samma utan smink
3. Du ska åka och shoppa
Samma med eller utan smink
4. Du ska gå på fest
Beror pà festen. Gärna kjol eller byxor med liten top.
Ibland vanliga snygga jeans med t-shirt. Har blivit ganska casual med tiden. (För 10 àr sen hade jag svarat urringad kortkort klänning, axelvaddar, matchande skor och handväska, klackar osv..)
 

Ariella svarar

Skrivet av  Ariella och Lovisa 9808
1. Du ska jobba
Jag jobbar inte.

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
lite olika. Men en regel för mig e att jag inte går ut utan att gjort iorning håret (kort hår) å sminkat mig

3. Du ska åka och shoppa
lite snyggare kläder. sminkat mig

4. Du ska gå på fest
Nu sminkar man sig snyggare, fixar till håret lite mer. har snyggare kläder. Beroende på vad det e så kanske jag sprayar lite glitter i håret oxå
 

Tillägg

Skrivet av  Ariella och Lovisa 9808
Kanske ska förtydliga hur mycket jag sminkar mig :) Och hur håret er ut. Det ser ju inte ni :))

2. Smink: Ofta bara mascara å ögonbrunskugga (har ljusa ögonbryn) Ibland tar jag på fundation, täckstift, puder o rouge oxå. Beror på vilket humör man e på. Håret: Har kort hår, så det kletar jag mouss i å fönar torrt, tar lite vax å spretar till det till önskad frisyr. Sprayar

3. Fundation, täckstift, puder, rouge, ögonbrynskugga, ögonskugga, kajal, läppenna, läppstift å glans. Håret: lite mer petig hur frisyren blir.

4. Fundation, täckstift, puder, rouge, ögonbrynskugga, 2-3 ögonskuggor, kajal, läppenna, läppstift å glans. Lite mörkare å mer av ögonskuggor och läppstift. Håret: Nu kan man stå å peta hur länge som helst :) nu e man noga hur resultatet blir å tar längre tid på sig.
 

Cilla svarar

Skrivet av  Cilla
1. Du ska jobba
Rätt fräcka kläder, gärna jeans och någon tröja, svarta stövlar just nu. Gillar att se bra ut på jobbet. Inte mycket smink, foundation och lite läppstift/ögonpenna räcker. Håret e som det e efetrsom jag tränar varje morgon och hinner inte fixa till det.

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
Kan gå dit i pyamas om jag har lust, spelar absolut ingen roll hur jag ser ut då.

3. Du ska åka och shoppa
Gärna kjol eftersom det är lättare om man skall prova just kjolar. Hyfsat höga stövlar, inga foträta i alla fall. Smink som på jobbet ungefär och håret kanske lite mer frissat.

4. Du ska gå på fest
Brukar rulla upp håret och sminkar mig ngt merä n vanligt men inte mycket. Brukar ha något svart på mig, gärna byxor och någon fräck top, gärna bara armar typ halterneck.
 

svar

Skrivet av  maria
1. jobbar hemma, klär mig oftast i jeans o polo. Fixar alltid håret o gör mig själv i ordning innan barnen vaknar. Använder aldrig smink, men skulle aldrig klä mig i mjukisdress, äger inte ens såna kläder ;-)

2. samma som föregående

3. samma som föregående

4. gärna kjol, klänning eller någon kavaj+ byxor. Någon gång lite mascara o läppglans, annars inget smink på fest heller. Har långt hår o har det gärna uppsatt vid fest.
 

Razboran svarar...

Skrivet av  Razboran
1. Du ska jobba
Jeans och tröja oftast, rollar av katthår innan jag går

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
Kontrollerar att jag hunnit ta på mig något annat än morgonrock, byter från inomhustofflor till årstidsrelevanta skor.

3. Du ska åka och shoppa
Se punkt 1

4. Du ska gå på fest
Tar på mig något svart, sminkar mig mer ambitiöst samt rollar bort katthår innan jag går hemifrån.

F ö så har jag s g s alltid uppsatt hår och mascara, oavsett vad jag gör.
 

Torhill svarar.....

Skrivet av   Torhill
1. Du ska jobba
¤ snygga bekväma kläder,lite smink

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
¤ jeans/tröja,läppstift

3. Du ska åka och shoppa
¤ bekväma kläder,lite smink

4. Du ska gå på fest
¤ nån svart kjol/byxor och en snygg topp,mera smink och lite arbete med å få i ordning håret
 

Hur orkar ni?? (imt)

Skrivet av  Velma
 

Vad menar du?

Skrivet av  Stareye
Menar du att diskutera ämnet mode och stil? Förklara gärna närmare!
 

ullebulle svarar:

Skrivet av  ullebulle
1. Du ska jobba
# Jeans, en top och ev en kofta om det är lite kallt. Håret fixar jag alltid till, jag har kort hår och skulle se idiotisk ut om jag inte grejade till håret som det ska vara *S*. Sminkar mig oftast, lite concealer, puder rouge, lite brun kajal under ögonen, en brun cremeögonskugga och mascara. Ibland orkar jag inte måla mig, då går kjag osminkad hela dan, trots att jag inte trivs så.

2. Du ska gå till affären och köpa mjölk
# Jeans & tröja, träningsdojor och keps (om jag inte orkar fixa håret) inget smink.

3. Du ska åka och shoppa
Jeans eller vanliga brallor, top, tröja eller skjorta. Snygga skor. Lite smink, typ som på jobbet.

4. Du ska gå på fest
Snygga jeans/brallor/kjol snygg top/skjorta. Fixar håret, sminkar mig med underlagscreme, puder, rouge, svart eyeliner, grafitgrå kajal, highlighter, ngn cool ögonskugga typ turkos eller lila, lite svart ögonskugga under ögat. Läppenna och läppglans.


 

Artiklar från Familjeliv