Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

*Buuuhuuuu*

Skrivet av Anna T2, pank
Jag vill köpa kläder! Men jag får inte lön förrän NÄSTA månad fast jag jobbat i tre veckor. Åh, vad det känns!

Sen ska jag köpa:

mjuka brallor
sommarvindjacka, om jag hittar nån snygg
tighta T-shirts, jag har säkert 15 linnen men nästan inga T-shirts
en bikini (jag ligger lite efter)
en grå mjuk tjockare tröja

Längtar!



Svar på tråden: *Buuuhuuuu*

Samma här...

Skrivet av  Tove+Gustav 020824
Har en lååång lista på saker jag bara måste ha.
Just nu känns det som om vår ekonomi aldrig kommer att rymma en tillräckligt stor shoppingbudget för mig.
Det var annorlunda innan man fick barn - då kunde man ju alltid leva på nudlar och knäckebröd om man shoppade slut på pengarna.
 

Kan man än, leva på kärlek och makaroner

Skrivet av  EllaNora*
bara barnen får köttbullar till! :-) Jag har pengar kvar till shopping! *glad* Åker till Stockholm nästa vecka samt Köpenhamn! Gillar dansk design.
 

Jag är också väldigt förtjust i dansk design

Skrivet av  Karina L
och det finns ju en hel del av det här i Malmö också. Även barnkläder tycker jag de är suveräna på.
 

Tipsa, jag vill ha tips!

Skrivet av  EllaNora*
Vi ska bo hos vänner i Lomma, men vi har inte riktigt samma intresse, tipsa på butiker i Malmö och även vad man kan hitta på där nere. Jag bor i Linköping. Jag älskar Munthe plus Simonsen!
 

Lite tips...

Skrivet av  Karina L
jag tycker som sagt också om danska designers. Munthe plus Simonsen gör mycket fint men är nästan för dyra fast det är klart nu är det rea....

Malmös Centrum består egentligen av två raka gågator med torg emellan + en avstickare Baltzarsgatan/Lilla Torg och Hansacompagniet.

Jag brukar gå till dessa butiker:
På Triangelns köpcenter finns en affär på andra plan som heter Cha Cha - har blandade märken och inte så dyrt.

Spirit gillar jag det finns två affärer en på S:a Förstadsgatan och en på Södergatan. Jag gillar den förstnämnda bäst, de har massor av Filippa K, Day, Munthe plus Simonsen, Tiger, Mexx, DKNY mm

Jackpot hör nog till favoriterna också, mycket danska märken Jackpot, Part Two, Isabelle Kristensen (som jag älskar och har köpt mycket av, har inte sett hennes kläder förrän i våras, kul lite annorlunda plagg som ändå inte är så dyra, finns även på Spirit o Moment)

Moment ligger längre ner på S:a Förstadsg, det är en pytteliten butik men där kan man hitta kul grejer också, sidan om ligger Flying A som har ett lite annorlunda sortiment - bla Fred Perry och SWE

Om man tar en avstickare till Davidshalls Torg så finns där en del små butiker med orginella kläder.

Levis Store längst ner vid kanalen har inte bara jeans utan en del andra märken längre in i butiken

På Södergatan ligger Stuk som har massor av olika jeansmärken bla Nudie

Baltzarsgatan har en del riktigt dyra o fina affärer, Zebra tycker jag är läcker och massor att titta på bla Stella Forrest, DKNY och Fornarina
Nr 19 sidan om har också jättehäftiga kläder men som sagt det är dyrt, där har de Munthe också...

Sen när det gäller Hansacompagniet brukar jag besöka den andra Nr 19 affären men det är sällan jag handlar nåt där och även Emilia af Malmö där det faktiskt händer att jag öppnar börsen - där finns hela skalan från riktigt dyrt D&G, Robert Cavalli till toppar för några hundralappar

Robertson ligger mittemot Hansa och har Day, Bruuns Bazaar, Rutzou mm

Till sist vill jag tipsa om en liten butik som ligger i HansaGallerian Annel som har grekiska märkeskläder.

Vet inte riktigt vad du gillar för stil men detta var ett litet urval sen finns det ju massor av det vanliga urvalet som brukar finnas i alla städer.
 

Artiklar från Familjeliv