Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Torr hud?

Skrivet av Heidi @->--
Jag har ganska normal hud men så fort jag tar på foundation så blir jag alldeles fnasig. Smörjer enl. rekomendation från en sminkös in mig varje kväll med min dotters Miniderm, men det blir ingen skillnad. Har någon av er något bra tips på hur jag skall göra för att få bättre "underlag"?

Heidi :)
Svar på tråden: Torr hud?

Du kanske tar för mycket?

Skrivet av  Anna T2
Jag brukar bara ta foundation runt och på näsan, pannan och hakan, aldrig på kinderna där man ofta är torrare. på vintern tvättar jag mig inte alls på morgonen, smörjer in mig på kvällen och låter det vara. (Ibland, jag är inte den konsekventa typen!)

Lill-Heidi hälsar! :-)
 

Du kanske...

Skrivet av  Lopi
kan grunda med ngn ansiktsolja innan ans.krämen? Kanske har du fel foundation? Det finns ju speciella för torr hy.
 

Och...

Skrivet av  Lopi
kör med fuktgivande ansiktsmasker!
 

hur ofta peelar du huden?

Skrivet av   oa
myyycket viktigt för att få bra jämn grund för att foundation ska sitta bra.Peela gärna 2 g/10 dagar!
 

Min hudterapeut...

Skrivet av  Lopi
rekommenderar peeling 1 gång/månad, så cellerna hinner nybildas emellan.
 

låter jag gå 1 hel mån ..

Skrivet av   oa
så bli jag helt fläckig o grå i ansiktet, det räcker sitta i bastun o se hur mkt som åker av en UTAN att peela:-/
 

hittade detta ang hur ofta

Skrivet av   oa
betydligt oftare än 1 g /mån:)

http://www.dermoshop.com/info/article.asp?id=62
 

Usch då! :-)

Skrivet av  Lopi
Det låter ju inge kul.

Men jag förstår ändå inte detta med hur ofta, hudcellerna produceras väl med samma "fart" hos alla oavsett hudtyp? Eller? Jag har hört av flera hudterapeuter som säger att det sker med ca 1 mån intervaller, därav peeling 1 g/månad.
 

Det beror ofta på hudtyp...

Skrivet av  jessica
Har man riktigt känslig hy eller fet hy m blemmor så kan man inte göra det lika ofta... Men har man normal hy så kan man göra det ofta om man har rätt produkter, vissa produkter repar ju hyn... :(
 

Tack för alla tips!!!

Skrivet av  Heidi @->--
Nu har jag lite saker som jag kan prova. Hoppas att något hjälper!
Tack!!!

Heidi :)
 

Kanske byta foundation?

Skrivet av  Lotte
Har samma problem som du, men jag har provat flera olika sorter (bl a småprover jag fått med tidningar odyl)och en del funkar jättebra, andra blir det jättefult med. Just nu har jag Mary Kay, den funkar på mig.
 

Artiklar från Familjeliv