Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vilket märke ska jag välja..

Skrivet av mimmi
om jag vill lägga högst 200:- på en dagkräm eller rengöringskräm? Fick ett prov på Helena Rubinsteins dagkräm i en butik och när jag sedan tittade på en ord burk så kostade den 470:- och jag konstaterade att det inte spelade någon roll hur bra den var för det är för dyrt för mig!
Vilka märken ligger runt ett par hundralappar för en burk, Decleor, Cliniqe, Dermalogica, Kanebo eller är det bara Loreal, Nivea Maybelline som är så pass billiga?
Svar på tråden: Vilket märke ska jag välja..

Apotekets L-serie

Skrivet av  Moa bf 24/1
 

Superbra och billig

Skrivet av  LaMa
tycker jag Oil of Ulay´s dagkram (och nattkram ocksa for den delen) ar. Den heter Olay double action day cream och jag har alltid den for sensitive skin. Man blir len som en bebis i ansiktet, den kostar 50-60 kr tror jag och ar battre - tycker jag - an Clinique som jag hade innan. Testa!
 

Inte

Skrivet av  JFR
till sâ mycket hjälp, men loreals krämer är kanske lite billigare än typ Biotherm och Rubenstein.
och Nivea krämerna ocksâ.
 

RoC

Skrivet av  Alifo
Hejsan,
Min hudterapeut fick mig att börja med RoC - jättebra för torr hud och till överkomliga priser.
Mvh
A
 

Fråga på Kicks

Skrivet av  Modesty

titta in på hemsidan, de har olika krämer och smink tio-i-topp för över och under 200 kronor/styck. Jag har också 200 kr som "gräns" för en dagkräm och rengöring. Det jag brukar köpa är RoC, kostar mellan 100 och 200 kr/st, Nuxe (finns på typ Åhlens, Kicks m.m. liksom RoC) Nuxes grejor spänner mellan 130 och 300 kr/styck och har bra kvalitet. Annars köper jag på hälsokosten, de ligger ofta i prisklassen 100 och 200 kr/styck, tex "Y"-serien, Dr Hauschka och Weleda. Apoteket har också vissa bra produkter till rimliga priser, jag kollar bara först att de inte innehåller "sämre" ämnen som parraffin. T ex har Aco Time en ny rengöring för 70 kr som har bra rykte, den ska jag prova sedan, nu har jag ACO nattkräm för 60 kr, den är helt ok mot torrhet, innehåller AHA och e-vitamin. Nivea får ofta bäst i test i olika tidningar också där är det bara att kolla att produkterna är parrafinfria, jag brukar använda deras rengöringar, de är helt OK.

Jag kan också rekommendera att köpa hudterapeut-märken på nätet från England och USA, där kan priserna halveras ( t ex på www.lookfantastic.com)

På Åhlens såg jag före jul Lancomekrämer i flaskor som kostade 140 kr st, vet inte om det var extrapris, tror inte det, så vill du ha en lyxigare kräm ifrån ett dyrare märke fråga i butiken efter en kräm i 200 kronors klassen, OFTA har de det också (dock tror jag alla Rubensteins krämer är svindyra)
 

Artiklar från Familjeliv