Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Fina örhängen till brud?

Skrivet av Birgitta med Moa
Var kan man hitta fina örhängen till en brud i Sthlm? En kompis kommer upp till mig i slutet för att shoppa och umgås och hon skulle vilja hitta ett par fina örhängen att ha när hon gifter sig. Jag har inte hål själv så jag vet inget om örhängen.
Svar på tråden: Fina örhängen till brud?

Jag tycker pärlor i öronen är finast

Skrivet av  EllaNora
på en brud. Annars har Pilgrim massor fint, finns på Debenham.
 

hej

Skrivet av  yab
tycker att det beror på - vad hon ska ha för smycken för övrigt och hur klänningen ser ut om hon är typen som brukar ha vrålstora örhängen silver eller guld??
Personligen så tycker jag att en liten sten (behöver inte vara diamant) med en mycket enkel infattning kan var elegant och det finns ju även hängande.
snurrigt - ja det var det nog
 

Hallå,

Skrivet av  Birgitta med Moa
jo visst spelar det rol hur hon ser ut och så. Jag tänkte skriva lite om det innan men ångrade mig pga av tidsbrist.

Hon är lång och är normalt byggd men med ganska breda höfter. Hon skall ha en axelbandslösklänning med tight liv med mycket vidd i kjolen. Klänningen är helt utan broderier, spets eller liknande. Så har hon en slöja som är ganska kort, en bit ner på ryggen. Brukar väl inte direkt ha massa smycken men iom att hon inte vill kolla i vanliga guldsmedsaffärer som finns överallt så antar jag att hon är ute efter något lite speciellt.
 

jag hade nog

Skrivet av  JFR
valt pärlor, fast jag vet inte vart du kan hitta dem!
 

jag hade pärlor +bild

Skrivet av  ~johanna~
så här såg det ut:

http://www.telgefoto.se/portratt/paaso8xl.jpg
 

Tjusigt!

Skrivet av  ullebulle
Vackert par, tjusig bukett!
 

Hm...!

Skrivet av  ullebulle
Det där skulle vara svar till Johanna.
 

tack så mycket! *imt..*

Skrivet av  ~johanna~
mm
 

Debenhamns

Skrivet av  Lisa
..som nån ovan tipsade om har verkligen urfina örhängen i Pilgrimshörnan, om hon är ute efter annat än pärlor. Ville bara understryka vikten av att gå dit, till världens allra bästa smyckeshärna! ;-)