Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad göra åt mina torra läppar??

Skrivet av Camilla m Jonathan & Alexander + bf 16/6
Snälla, har inte någon av er en "dunderkur"/huskur att dela mer er av?
Jag blir snart tokig

Har själv nyligen provar MaryKay´s Satin Lips (mask + balm) men det verkar inte hjälpa särskilt bra... ;(

Hoppas på hjälp av er!

Kram Camilla
Svar på tråden: Vad göra åt mina torra läppar??

Jepp

Skrivet av  maria65a
Smörj in läpparna med honung (inte värmebehandlad) varje kväll innan du lägger dig och sov med det på. Brukar hjälpa efter ett par dagar.
 

Å tack för tipset!

Skrivet av  Camilla m Jonathan & Alexander + bf 16/6
det ska jag prova ikväll!!

/Camilla
 

En annan sak, om det inte hjälper

Skrivet av  Sanna m Sacha 18/12-01
är *mitt ständiga svar...* Elizabeth Ardens 8-hour cream. Ganska dyr (tycker jag- har för mig tuben kostade ca 200). Är helt fantastisk. tar jag på den på kvällen är det oftast bra när jag vaknar. Det är ett gammalt beprövat musikerknep, och det är rätt kul att se macho manliga brassmusiker (typ tuba, trombon osv) plocka fram en dyr krämtub ur fickan och smörja omsorgsfullt...;-)
 

Aha!!

Skrivet av  Camilla m Jonathan & Alexander + bf 16/6
en mirakelkräm!
Nice, ska prova efter några dagar med honung på läpparna!

/Camilla
 

Camilla, ett tips!

Skrivet av  Lopi
Kan råda dig till en annan "mirakelkräm", betydligt billigare; Munkens Bisalva, från Hälsokost, världens bästa läppsalva (även till annat). Finns i burk och stift. Testa den!! *tjat*
 

Jag

Skrivet av  Jenny med Ellen :: BF 20/2 ::
köpte Lysyl lip repair i går på ICA, för 19:90. Det är tee tree oil i den och från början ska man smörja med en gång i timmen sedan vid behov. Har oxå haft problem en längre tid, har försökt med idomin som hjälpte lindrigt men det är inte så snyggt.
 

efter alla huskurer...

Skrivet av  Modesty

rekommenderas Nuxes läppkräm, 15 ml för 135 kr, dyrt, men mångdubbelt drygt än andra produkter, inte billigt som Lypsyl, men man blir inte beroende av detta, ha tålamod, det tar ett tag för läpparna att återhämta sig och SLICKA INTE PÅ DEM!
 

Artiklar från Familjeliv