Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hårfärgningsfråga

Skrivet av Annifey
Jag har ett litet problem... -mitt hår GÅR inte att tona eller färga i bruna till mörkbruna nyanser. Det fastnar helt enkelt inte *surar* Jag är lite sådär mörkt askblond-ljusbrun naturligt. Bleker jag blir det orange och om jag färgar rött, oavsett nyans så blir det bara lite genomskinligt rödaktigt. Detta gäller även om jag gör de hos frisör... VARFÖR??? Kan tillägga att jag historiskt sett bara fått EN permanent att sitta och då var jag typ 15. Sen dess har alla försök till dylik fåfänga varit förgäves.
Svar på tråden: Hårfärgningsfråga

Glashår

Skrivet av  maria65a
Det sa frissan till mig efter att dom med två veckor mellanrum försökt permanenta mitt hår utan resultat. Har oxå svårt att få färg att fastna någon längre tid, brukar rugga upp ytan på håret med blekmedel för att få det att fästa bättre *s*
 

*mummel* *mummel*

Skrivet av  Annifey
Jag som vill göra mig lite festfin till nyår. Inte så att jag SKA någonstans eller så... *skratt* Jag vill bara vara lite extra fin. Det där med blekmedel lät lite halvriskabelt tycker jag nog. Mer exakt HUR gör du denna manöver?
 

Jo, det är en risk

Skrivet av  maria65a
Jag brukar köpa vanlig blondering och ha i det i hela håret (det som kallas avfärgning går oxå bra) och låta det sitta i ett tag, det gör mitt hår äckligt morotsfärgat *s* men sen kan jag färga håret i önskad nyans. Problemet med det blir ju skarven som man får efter ett tag och nu när jag har långt hår så sliter det för mycket på håret. För att få en snygg brun färg på håret så bör man färga det rött först och sedan brunt på eftersom det annars kan bli en smula grå/grönt!
Tror att alla frissor skulle skrika av fasa om dom kände till hur jag behandlar mitt stackars hår *s*
 

Samma med mitt

Skrivet av  ullebulle
man måste "sabba" det först för att få färgen att fästa. Jag kan t ex inte färga mitt hår rött, det tvättas ur _direkt_. Nu färgar jag det alltid svart, och då fäster det bättre men ändå inte som det "borde". Och då köper jag den billigaste - jane helen för den är bäst. Säkert minst skonsam mot håret också, men det är ju bara bra i mitt fall *s*.
 

Artiklar från Familjeliv