Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Behöver fixa till hyn... Kan någon hjälpa?

Skrivet av Cami med min goa Alicia
Det är dags att börja ta hand om mig själv lite grann... Bebblon min är ju 4 månader nu! Har massa blemmor i ansiktet, är rödfläckig, torr på vissa ställen på kinden och nariga läppar. Vad ska jag köpa för produkter och vilka märken? Snälla tips någon?
Svar på tråden: Behöver fixa till hyn... Kan någon hjälpa?

Tyvärr är jag inte rätt person att svara!:-)

Skrivet av  EllaNora
Då jag använder tvål och vatten samt Oil of Ulay! Mitt råd är att du går till en hutteraput ( hur stavar man det) och får råd ang dina torra partier och blemmor.
 

Har nog inte råd till det :(

Skrivet av  Cami med min goa Alicia
Men tack för att du tog dig tid till att svara!! :) Ska börja ta mig tillbaka till det här snacket igen. Har gått ner i vikt nu och shoppat nya kläder på Gina Tricot :)
 

Min son använder Acnelösning

Skrivet av  EllaNora
från apoteket, kanske fungerar mot dina blemmor. Personalen på Kicks tycker jag är kunniga, be om hjälp där.
 

Jag köper...

Skrivet av  Sharp
hudvårdsgrejer från Dr Hauscka (reserveration för felstavning!) på hälsokost, de har funkat jättebra på min finniga hy och jag är mycket bättre nu. De är inte så in i bomben dyra heller även om de kostar lite mer än tvål och vatten. Som med all hudvård passar allt inte alla utan man måste helt enkelt prova tills man hittar något som funkar.
 

Det låter som om...

Skrivet av  Camelia
Du har lite typisk graviditets/amningshy. När hormonerna svallar så kan man få problem. Jag tycker att du ska gå och göra en hudanalys - det gör det på många salonger gratis eller i diskarna. Jag tror att du skulle behöva produkter för torr och känslig hud - att ha starka produkter kan bara förvärra saken.

Bra märken är Decléor och Dermalogica eller RoC om du vill ha något som inte är så dyrt. Alla de här märkena är generösa med prover, så gå till Å´hléns City och plocka på dig det som du behöver!
(I Decléordisken där bjuder på en ansiktsbehandling om du köper tre produkter - har gjort i alla fall...)

Lycka till!
 

Ät bra mat, frukt, grönt m.m

Skrivet av  Modesty

Nuxes läppkräm är kanon, fukta annars mycket med milda krämer, tycker_jag
 

Artiklar från Familjeliv