Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Sevenjeans på nätet?

Skrivet av Linda
Var kan man köpa ÄKTA sevenjeans på nätet. Har hittat några sidor som verkar ok men ingen som levererar till Sverige. Någon som vet? Mycket viktigt att de är äkta och gärna iaf några hundra billigre än här. Tacksam för svar.
Svar på tråden: Sevenjeans på nätet?

kopierar det svar..

Skrivet av  AGi
...jag skrev till någon igår!
www.ebay.com - där är det mycket mycket billigare! Jag har köpt ett par Seven här i Sverige (2 000 kr) och två på par på ebay, båda under 1000 kronor. Ett tips är ju att först gå och prova rätt storlek, sedan beställa.
 

Ebay

Skrivet av  Linda
Är det äkta på ebay? Är de nya eller begagnade, har aldrig riktigtförstått mig på ebay
 

Vet att...

Skrivet av  Birgitta med Moa
Neiman Marcus skickar internationellt om man ringer in sin order istället för att köpa online.

Kom dock ihåg att om du köper från *vanliga* affärer utomlands så finns det inte något sätt att slippa den svenska skatten och momsen vilket innebär att priset går upp rätt rejält. Tveksam till om du verkligen skulle tjäna på det.
 

tack för svar

Skrivet av  Linda
nä så mycket billigare kanske det inte blir, ska överväga att köpa dem här iaf.
 

Varför är det så viktigt...

Skrivet av  M. Bulldeg

...att de är äkta? Jag förstår att man inte vill ha en ful kopia men det görs ju exakt identiska replicas som kostar 350 spänn. Betala tusenlappar för något som ingen kommer att se skillnad på och ingen kommer veta skillnaden utom du? Mitt tips: Köp de billiga och skänk mellanskillnaden till röda korset istället!
 

Vadå ingen ser skillnad på?

Skrivet av  Birgitta med Moa
Ungefär som de sk kvalitetskopiorna på Vuittonväskorna då eller?

Det går alltid att se om det är en kopia eller inte helt enkelt för man får inte göra en exakt sådan då det strider mot copyrighten. Det man först och främst gör avkall på när man köper kopior är kvaliteten!

Sedan håller jag med om att det är bra att skänka pengar till katastrofområdena men detta är inte rätt snack att ta upp det i så är det bara.
 

Vääääldig skillnad...

Skrivet av  M. Bulldeg
...mellan en LV-väska och ett par 7-jeans även om det faktiskt finns identiska replikor av den förstnämnda också. LV-väskan är svårare att kopiera och innehåller dyrare material. Ett par jeans kostar knappt något att tillverka och är inte särskilt avancerade att sy ihop bara man har rätt ritning.
Seven tillstår för övrigt själva att det enda säkra sättet att se skillnd på se äkta jeansen och replicas är att titta på serienummer inne i ettiketter osv.
Att de som kopierar medvetet gör små skillnader för att det skulle vara olagligt annars är inte sant. Det är lika olagligt ändå, nämligen.

Jag vill dessutom påstå att den som tror att det är _kvaliteten_ man betalar för när man köper ett par seven för 1800 är ganska naiv. Det är inte vad märkesbranchen handlar om.

 

Finns inga identiska replikor...

Skrivet av  Birgitta med Moa
av LV. Det går ALLTID att se skillnad. Kan man inte se själv kan man lämna in sin väska i LV-butiken och låta innehavaren kontrollera serienumret.

Visst är det fortfarande olagligt att göra kopior men vad tillverkarna hävdar är pga av olikheterna att det inte är kopior och därför går det inte att åtala för det.

Man får vadman betalar för. En äkta LV håller en livstid, även bra kopior går upp i sömmarn efter kort tids användning. Visst kan man ha otur även med kvalitetsprodukter men då brukar även det vara enklare att få hjälp med att rätta till felen efteråt.
 

nu talade vi ju inte om LV...

Skrivet av  M. Bulldeg
...utan om jeans. Det finns inga jeans som håller en livstid, och om inte annat är de omoderna innan dess.
Jag känner många personer som har seven-jeans såväl äkta som falska och de var inte bara identiska vid köpet utan är det fortfarande efter något års användning.

Att det är någon skillnad i rättslig påföljd gällande en exakt kopia och en icke identisk kopia måste vara en myt du hört någon stans. Jag vet de facto att det inte stämmer.
 

Då har jag kanske fel precis som du

Skrivet av  Birgitta med Moa
har fel om LV-väskorna.

Fast jag har ändå svårt att tro att det är ofta som tillverkarna av kopior får stå till svars.
 

M bulldeg!

Skrivet av  MiaF
Jag håller så med dig ang jeansen. ser ingen skillnad på en bra kopia (och då jobbar jag även i jeansaffär)
 

Jag vet inte

Skrivet av  JFR
om jag skulle vâgat köpa ett par jeans via ebay.
Det är mycket kopior!! Hur kan man köpa en Burburrys halsduk för 35€ när det kostar 155€ i varuhuset?

Om du vill ha en äkta vara sâ tror jag att man mâste gâ till deras affär och inte försöka att fâ varan billigare.
Men det är min âsikt dâ.