Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frisör i Göteborg?

Skrivet av Lilla skönhetsmissen
Hej!
Det här med hår och utseende har verkligen inte varit prioriterat för mig...Jag har långt hår och brukar låta någon kompis toppa det. Har bra kvalitet på håret, tjockt och lite vågigt. Men nu funderar jag på någon förändring, till exempel klippa upp det och ta fram självfallet mera. Kanske någon slags lugg. Kanske färg? Men jag har ju knappt varit hos frissan på flera år. Finns det någon här som vet någon bra frisör i Göteborg, som är bra på att komma med egna förslag? Måste man förresten bestämma när man bokar tid om man tänker färga håret, eller kan man göra det när man kommer dit?
Svar på tråden: Frisör i Göteborg?

Salon Victor!

Skrivet av  Birgitta med Moa
Jag klipper mig fortfarande där fastän jag bor nästan 50 mil i från Göteborg men jag kan inte ge upp på min duktiga frisör. Det ligger på baksidan av grönsakstorget.

En stor frisörsalong med många frisörer fast det kostar en slant. Jag tror dock att du måste boka tid för färg för de brukar vara ganska upptaget. Innan hade de kostnadsfri konsultation, det kanske de har kvar? Du kan ju alltid ringa och fråga.
 

Jag måste bara

Skrivet av  Mamma Jill
tipsa om min egen frisör som sitter på "Modefrisören" på Södra Vägen. Cissi heter hon, fast dom har givetvis andra duktiga frisörer också. Jag velade runt länge innan jag hittade rätt och hon lyssnar verkligen på ens egna idéer samt kommer med egna. Och så är hon duktig på både färg och klipp.
 

Min frisör

Skrivet av  MY
MAZI på Storgatan är bra tycker jag. Jag vet aldrig riktigt vad jag vill ha men Anna som klipper mig brukar alltid kunna hitta på något som blir bra.

Det tar betydligt längre tid att färga än att bara klippa så det måste man nog boka i förväg på de flästa ställen.
 

Mazi är bra

Skrivet av  Kina
Där klipper jag mig oxå men hos Karin.
 

Artiklar från Familjeliv