Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Frisörsalong och ansiktsbehandling

Skrivet av Erika med Valdar
Hej. Jag tänkte fråga om det är någon som har ett tips på en bra frisörsalong i Sthlm - toppen om de är bra på långt hår (jag vill inte klippa av det: men behöver förändring) samt någonstans man kan göra en ordentlig ansiktsbehandling? Det är dags för lite belöning åt mig nu känner jag.. ;-)
Svar på tråden: Frisörsalong och ansiktsbehandling

c/o Stockholm!

Skrivet av  Camelia
Har hudvårdsbehandlingar och frisörerna på Hårgänget i källaren är jätteduktiga!
 

Oh, måste bara

Skrivet av  ullebulle
varna för c/o, de toppar min ogilla-lista och det stör mig enormt eftersom det är ett mecka för en förtappad själ som mig. Har flera (inte bara jag) riktigt pinsamma historier därifrån. Rek _inte_ den butiken för annat än det man vet man skall ha och inte finns att köpa någonstans där personalen vet hur man beter sig i butik.
 

Håhåhå!!

Skrivet av  Camelia
Berätta, berätta!! *ler lystet* Jag hra också en del roliga historier därifrån, men eftersom jag är en hagga och dessutom kan min kosmetika så kommer de ingenstans med mig.
För övrigt så vill jag rätt ofta droppa repliken: "Drop the attitude dahling - you\'re just a shopkeeper!" när jag är där...
 

Den "roligaste"

Skrivet av  ullebulle
historien därifrån var när en kompis till mig var där och skulle handla - och behövde lite hjälp.

Hon får tag i en måttligt intresserad tjej som säger typ "ja, du kan ju kolla här vad vi har..." och ser lite dum ut. En till butikstjej kommer och frågar den som "hjälper" min väninna och frågar sin kollega "skaruha den där latten eller?". Varpå hon svarar "Aaaaa" och GÅR DÄRIFRÅN.

Eftersom min kompis själv är BC så tänkte hon surt att "det där är precis en sån som inte ska jobba i butik", samt tänkte en stund kontakta butikschefen men orkade inte.

Några veckor senare så såg hon på "bästa formen" i svt ett inslag om just c/o sthlm (det handlade om något så fantastiskt som dildos - som de tydligen också har i sitt sortiment) och i detta inslag intervjuvades butikschefen. Gissa vem det var? *S*
 

*S*

Skrivet av  Camelia
Claudia Fried som ju var model/actress/whatever på 80-talet om jag inte missminner mig... Jag håller med - det är rätt påfrestande med personal som tycker att de är så oäääändligt mycket coolare än kunderna.

På Hårgänget är de däremot inte så tycker jag - de kan jag varmt rekommendera!
 

*asg*

Skrivet av  ullebulle
Hon var inget skåderspelar-model-whatever-ämne heller alltså *S*.
 

Se även

Skrivet av  Kumikameli
mitt inlägg i en tråd nedan med rubriken Undrar om jag tänker

Där ger jag min syn på c/o, så slipper jag göra det två ggr :-)
 

Hehe...

Skrivet av  Camelia
Så man måste ha c/o-karisma för att få bra service där... hm... jag trodde att det räckte att man tänkte bränna oanständigt mycket pengar på smink... Så fel man kan ha! ;-)

*tar mitt kontokort och skuttar till en affär med bra personal för att låta det jobba lite!*
 

Jag går hos

Skrivet av  Helan
en superfrissör på DOM på krukmakargatan i Sthlm!! Går alltid rakryggad därifrån och känner mig SNYGG!!! Sök på aos.se så hittar du lite info. DOM.hairdressing och Nitty-Gritty. Min frissa är super på långt hår och det skulle aldrig falla mig in att gå någon annanstans.
 

Det kostar dock

Skrivet av  Helan
en del... men det är det värt!!! Jag lovar!
 

DOM hairdressing?

Skrivet av  Camelia
Vad är det? Jag får bara associationer till piercade karlar i latexsuspensoar som smiskar på en om man inte är nöjd med sin frisyr... *ryser*
 

Snusko! *fnissar*

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Vad fick du de associationerna ifrån? Är DOM någon slags förkortning för något som jag är för oskyldig för att veta om? *förvånad*
 

Hehe...

Skrivet av  Camelia
Efter att ha surfat på sidor som min mamma inte skulle gilla att jag var på (och kvinna och man-snacket här) så har jag fått lära mig begreppen dom och ug, alltså dominant och undergiven (sexuellt)... nu är du inte så oskyldig längre! ;-)
 

*flinar*

Skrivet av  Emma - mer glitter åt folket!
Jaha, så har man fått dagens dos av nyttig lärdom också!
 

Af Stockholm.

Skrivet av  Noelia
Där finns det både bra frisörer och en jätteduktig hudterapeut. www.afstockholm.se