Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

har fått pengar till underkläder..

Skrivet av nasse
av min snälla sambo. fasar lite för att gå på jakt efter fina (och bra) bh:n..det e inte det lättaste precis! jag drar storlek ca 80c. fast jag har märkt på senare tid att en 80c kan vara för liten medan 80d e för stort..störande! graviditeten tycks ha bidragit till en halv kupa större. grrrrr!
nu vill jag gärna ha tips på bra bh:n för en lite hängig o stor byst :)
helst förmånliga o sexiga förstås (fast behöver vanliga t-shirt bh:n oxå)

tack!
Svar på tråden: har fått pengar till underkläder..

hmm

Skrivet av  Linda o Kevin 040312
formpressade bh:ar kanske är bra för hängig byst? så den blir lite mer "putig"...om du förstår vad jag menar...*ler*
 

Stadiga modeller!

Skrivet av  Camelia
Med byglar och ordentligt formsydda kupor eller formpressade kupor passar större byst. Helst med lite bredare axelband. Och undvik moderna material som microfiber som inte kan hålla brösten på plats och töjer sig - ett riktigt gissel i dagens underklädsaffärer...

Gå till en riktig BH-butik och prova eller kolla Camilla Thulins och Miss Marys modeller!.
 

i sthlm

Skrivet av  anna
finns en butik som heter Gustaf Mellbin i Gamla Stan.
Personlig service, låt inte mastodontBH´arna i skyltfönstret skrämma dig.
Mycket bra affär för all sorts byst!
 

tack ni

Skrivet av  nasse
jo det skulle vara skönt att gå till en affär med service! det underlättar bh-jakt-pärsen :))
tack för hjälpen!
 

Storlekstips

Skrivet av  Pixie m. Alva -02 +v.23
Om 80c är för litet, men 80d för stort så prova 75d och knäpp på yttersta hyskorna istället. Storleken verkar variera lite beroende på centimetermåttet, även om kupmåttet är detsamma.
 

bra! det ska jag pröva imt

Skrivet av  nasse
-
 

Artiklar från Familjeliv