Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Vad ska jag köpa för 1300 kr? Behöver det mesta!

Skrivet av BL
Jag har exakt 1300 kr att handla kläder för och jag utgår från...Nada! De flesta av mina kläder är för små och/eller för gamla. Det jag HAR är ytterkläder, svart stretchbyxa och skor. Vad bör jag köpa för mina 1300? Ett par jeans vore inte helt fel väl men vilken färg? Och hur billiga kan man köpa utan att tumma på kvalité och stil? Vad bör jag ha mer?
Ska tillägga att jag är mammaledig i minst ett år till. Ska även säga att jag är ganska fåfäng vad gäller ansikte och hår (sminkar mig etc) men inser nu att mina kläder verkligen inte hängt med. Är inte så intresserad av kläder faktiskt men vill gärna se bra ut, hela jag. Vad köpa?
Svar på tråden: Vad ska jag köpa för 1300 kr? Behöver det mesta!

Detta jag hade köpt:

Skrivet av  Lena m.3
*ett par jeans som jag trivs i, 300-400:- på H&M och Åhléns.
*ett par vidare finbyxor i svart, 300:- på H&M
*fyra toppar, trekvartsärm, v-ringning, i svart, vit och mina favvofärger rött och grönt. Totalt 400 på H&M.
*en kofta med skärp, 200:- på H&M
 

Jag hade köpt:

Skrivet av  Malin
* Jeans (blåa) på Lindex 350 kr
* Toppar, går säkert att hitta några på rean, kolla sisters, mq, lindex och hm. 3 st.
* svart kofta, 300 kr på mq
* svarta finbyxor, 350 kr på lindex

Hm, blev inte så olikt Lena m. 3\'s svar, men med detta kommer du långt! Lycka till!
 

Detta blev det!

Skrivet av  BL
Tack för era svar! Synd att jag inte såg dem förrän efter att jag shoppat bara... :-)

Detta blev det:
1 blekrosa kort ofodrad kavaj 400 kr
1 svart kofta 200 kr
1 linne 60 kr
1 PYAMAS! (!!)200 kr

Borde nog köpt toppar isf linnet, ska nog byta. Jeansen kommer, funderar på H&M, de fick bra betyg i Expressen tydligen.
Nåt jag inte alls funderat på är vidare svart finbyxa men det kanske är en bra idé? Trodde mina svarta stretch kunde gå som finbyxa men tighta stretchisar är kanske inte lika fint som vidare finbyxa? Oj, jag har ingen som helst koll tror jag...