Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Kanske fel forum

Skrivet av Pinsamt
Men ni är ju så bra!

Jag har problem med _kraftig_ armsvett. Jag hinner knappt till jobbet innan jag känner att jag luktar illa. Har med deo i väskan och brukar gå och tvätta mig under armarna och sätta på ny deo under lunchen. Men det är ändå försent eftersom tröjan då redan luktar svett :(

Jag har eksemhy och kan inte använda Apotekets absolut torr eller Aluminiumklorid, så nu behöver jag era råd om bästa deo. Som hjälper länge och luktar gott. Och helst inte kladdar...
Svar på tråden: Kanske fel forum

Hej!

Skrivet av  Kicki
Igår satt jag och läste Amelia och då tipsade de om en deo som heter Nivea Dry Antiperspirant och som kostar endast 30:-. Den ska tydligen vara jättebra (de har låtit en "panel" testa denna.)

Sedan rekommenderade de dyrare alternativ också som Dior Eau Svelte Antiperspirant (140:-) och Académie Acad-Èpil Déodorant Anti-transpirant (226:-).

Hoppas någon av dessa fungerar.

Hälsar
 

LdB

Skrivet av  Stilan
tycker jag är bra!
 

lush

Skrivet av  ebba68
Aromaco från Lush är super tycker jag. Jag provade massor innan jag fastnade för denna. Det blir inga svettfläckar på tröjorna heller som inte går bort i tvätten.

Lush finns i Sthlm, Gbg mm och på nätet. http://www.lush.se/
 

Deolös!

Skrivet av  Linda
Jag har haft samma problem som du beskriver med att lukta svett fast man knappt kommit ur duschen!. Värst var det med vissa tröjor, de var liksom stinkiga fast de var rentvättade. Det kändes som det var tröjan som orsakade att det luktade. Att tvätta igen och ta ny deo hjälpte inte. Jag provade absolut torr men det sved som f...n! Så det slutade jag med. I samma veva slutade jag med deodorant och började att spraya en dutt parfym under armarna istället. Jag vet inte varför jag började göra så men det funkar!!!! Jag luktar nästan aldrig svett längre. Bara när jag använder de gamla "stinktröjjorna" eller stressar mycket.
 

Artiklar från Familjeliv