Sök på innehåll hos Allt för föraldrar

Hipster vs trosa

Skrivet av M@lin
Jag satt och bläddrade i HM-katalogen och undrar om någon vet skillnaden på hipster och trosor?
Är hipster något man ha i lågt skurna byxor?
Jag anv i dag bara string men för jag gillar inte att troskanten syns men den kanske inte syns när man har hipster?!
Svar på tråden: Hipster vs trosa

jag är verkligen fascinerad av stringanvändare..

Skrivet av  Lena m.3 funderar
En (av flera) orsaker att använda tråd i rumpan är för att man inte tycker det är fint att det syns att man har trosor på sig??
 

nja...

Skrivet av  maria65a
Det fula är när det bler en stor inbuktning där trosskarven slutar och skinkan tar vid vilket ger en ful skärning av baken. Eller när tyget från en vanlig trodsa knölar sig in mellan skinkorna - då känns en tråd riktigt behaglig i jämförelse *s*
Har man en fin fast bak så kanske det inte syns men har man en sladdrig päronbak så gör stringtrosor stor skillnad på hur den byxkläddda rumpan ser ut!
 

Oki..

Skrivet av  Lena m.3
..mm..jag kanske ger folk kväljningar, vem vet...:-/
 

icke!

Skrivet av  maria65a
Tror att kvälningarna i såfall sitter i bärarens hjärna. Jag tänker aldrig på hur andra kvinnor ser ut bakifrån (vilken typ av trosa dom har) men jag är noga med att jag inte har delade skinkor :-)
 

Låter ju bra! :-)

Skrivet av  Lena m.3
Fortsätter med mina vanliga trosor då...och känner mig som pensionär..*s*
 

Därför kör jag med boxer :)

Skrivet av  Lingling
Eller rejäla maxis.
Troskanter som går nedanför skinkan är snyggast och mkt skönare! (fy för byxor i sträva tyger, och så känns det fräschare ...) men svåra att få tag i.
 

Hellre det än hela trosan...

Skrivet av  Annika T
mellan skinkorna ;-) Min bak är formad så att alla (ja, ALLA!) sk vanliga trosor åker in mellan skinkorna. Tack gode gud för string!
 

Men alltså...

Skrivet av  Sharp
string är mycket bekvämare än de flesta andra modeller just för att de är sydda för att sitta där mittemmellan och inte som många andra modeller glider in där ändå! Hur det ser ut bryr jag mig inte om men det är skönt med trosor som liksom "sitter där de ska" och inte kanar runt hela tiden.
 

Hipsters har väl ben?

Skrivet av  Annika T
så tror jag iaf: lågt skurna trosor med korta ben.
 

Gillar inte heller när man får fyra rumpor

Skrivet av  Tullsan
i byx-eller kjolbaken vilket lätt händer med vanliga trosor. Så jag har använt endast string. Men har nu börjat köpa nya trosor som ser ut som småbyxor fast i lite stretchig spets (kallas???). Jag är sååå nöjd med dem. De sitter åt precis lagom mycket och åker inte omkring sådär sladdrigt. Har dem ofta under jeans så blir det inga skarvar.
 

Artiklar från Familjeliv